EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2017-03-27
03:14:31

Immingham till Le Havre

Första resan är gjord. Jag ankom till M/T Solando när de lastade i Immingham och det blev 12 timmars försening på grund av dimma på morgonen efter. Immingham är väldigt påverkade av tidvatten, många meter, så det var därför vi fick vänta till eftermiddagen med avgång när det blev högvatten igen.


Lastade med FO Slurry, som är en nån slags restprodukt när råolja raffinerats, for vi till Le Havre. Resan tog lite mer än ett dygn och det var en stilla natt med stjärnklart och runt om fullt med riggar runt om. 

Jag hade lite ledigt under dagen på söndagen men var med och gjorde lite ruttplanering för nästa resa.

Jag gick upp till bryggan när lotsen i Le Havre skulle borda och var sedan med vid förtöjning på däck. Lärorikt!  Vi hade assistans av bogserbåt så jag var glad! Sen kväll dock så blir lite sömn innan det blir upp på vakt igen.

Lite dåligt med uppkoppling här så det blir inga bilder i inlägget. Finns några på min Instagram som är länkad i menyn. Ska se om jag kan ladda upp bilder här vid något tillfälle. 

Peace out 

Skriv inläggstext 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: