Långa dagen :D

--2012-01-31 -- 19:21:22--
En redigt lång dag blev det idag, inte alls som jag planerade men riktigt bra i alla fall! Upp vid kl 4 och sedan gick tåget 5.42. Hela svängen fram och tillbaka till Båstad gick fina fisken. Träffade gamla studiekamraten Arvid, från Marina programmet, på tåget, han var påväg till Costa Rica, som han sa "alla ägodelar nedpackade i en ryggsäck", spännande med äventyr!

Påväg mot Göteborg ringde Maria och ville hitta på något. Jag skulle ju bara göra massa såndana "nödvändiga" saker under dagen så när hon frågade om vi skulle hitta på något så sa jag aboslut!

Vi tog en kaffe på frölunda Trog och åkte sedan hem till henne. Hennes mamma är på besök så fick träffa henne också, vi kom fram till att det var i 9:an jag träffade henne senast. Jösses, vad tiden går. Vi käkade lite och Maria började jobba kl 14 så for inte till stan efter det. Påväg till bussen hem trillade jag in i lite affärer, Body Shop bland annat, ett lärorikt besök och lite fattigare :D

Passade på att göra en av det nödvändiga sakerna påvägen hem också, nämlite Coop Forum. Veckohandlingen avklarad! CHECK!

I morgon är det tidigt upp igen för då har jag reserven. Ska nog hinna tvätta i morgon också eftersom det inte blev något av det idag ;)

peace out

Helgen i Linköping med ridning och flygplan

--2012-01-30 -- 20:21:59--
Jag har haft en fantastisk vistelse i Linköping! Det var superroligt att träffa syster och Johan.
Vi och red på fjordingarna och kollade på flygplan. Jag kom till Linköping på fredagen och Matilda hämtade mig och vi åkte direkt till stallet. Vi tog en tur på hästarna. Jag hade Joker och Matilda hade sin Maxim.

Jag och Joker, supermysigaste hästen ju!

Systeryster Matilda och hennes Maxim

På lördagen var Moster, morbror och kusiner på besök för att fira Matilda eftersom hon fyller 25 nu i veckan. Det blev god mat och fika. Efter det så åkte Matilda och Jag ut till stallet och tömkörde Maxim, tränade lite med att ha kedjor där skaklarna ska sättas fast senare när man kommit så långt, tillslut ska han ju kunna köra en vagn :D allt gick jättebra, han var lite fundersam i början när det skramlade men lärde sig fort!

På söndagen gick vi upp tidigt och var i stallet strax efter sju och hästarna tick mat. Sen tog vi en tur på Maxim och jag fick prova honom :D Vi hade sedan lite bilträning med honom. Jag körde bilen fram och tillbaka och Matilda red längst vägen. Det gick bra. Hoppas också det går bra i framtiden och han lär sig att bilar inte är farliga på något vis :D

Det var kul att få rida igen. Ska se efter om jag kan hitta en häst här i Göteborg att hjälpa till med. Saknar verkligen ridningen!

På söndagen efter morgonens ridtur så åkte Matilda och jag till Flygvapenmuseét. Det var jättekul och jättehäftigt med alla planen samt en hel del historia som var spännande att ta del av.

Jag och DC 3:an
Jag med favoriten JAS 39 Gripen
En Caltalina

En ball helikopter :D
Även Viggen är en favorit :D

Det som var mest intressant på hela museét var historien om den försvunna DC 3:an.

Under förmiddagen den 13 juni 1925 försvann flygvapnets DC 3:a  Hugin utan att lämna några andra spår än en sönderskjuten räddningsflotte. Den var påväg hem efter ett radarspaningsuppdrag över Östersjön. Bestättningens sita livstecken kommer kl 11.23, positionen var oklar. Sovjetunionen förnekade inblandning i förvinnandet. I pressmedelanden nämnde man inte något om att det blivit nedskjutet.

DC 3:an påväg att lyfta med de åtta besättningsmännen

Tre dagar senare deltog två svenska militära sjöräddningsplan av typen Tp 47 Catalina för att försöka lokalisera var DC 3:an försvunnit. Ett av planen beskjöts av ett Sovjetiskt jaktflyg. Catalinan lyckas nödlanda och blir räddade av ett fartyg som befann sig i närheten, alla i besättningen klarar sig.

Sökandet efter DC 3:an avslutades då man inte kom någon vart i ärendet, det var inte förrän 1956 som Ryssarna erkände att planet inte varit inne på ryskt territorium och att det var deras jaktplans som skjutit ner DC 3:an. Det var först 1991 som detta offentliggjordes. År 1998 började dykaren och den föredetta flygvapenpiloten Anders Jallai intressera sig för den försvunna DC 3:an. Han forskade och började efter ett par år med hjälp av andra intresserade söka efter det försvunna flygplanet. År 2003 fann de vad de letat efter i 3 år, på 125 meters djup och 55 km öster om Fårö på internationellt vatten. Senare fann de även den nedskjutna Catalinan.

DC 3:an bärgades och delarna finns idag på Flygvapenmuseét i Malmslätt utanför Linköping.

Det fanns många flygplan att titta på, jag provade även sitta i en Viggen :D COOOLT!

Tror jag fick med de mesta flygplanen jag knäppt kort på.  Råkar man besöka Linköping tycker jag detta museét är ett givet besöksmål!   :D

Som sagt så var det en riktigt rolig helg! Nu är det åter till en vanlig vecka med jobb. På torsdag kommer lillasyster och hälsar på :)

Helgen tillbringas i Linköping :D

--2012-01-26 -- 22:08:16--
I morgon åker jag till systeryster i Linköping. Det ska bli vädligt skoj, en riktig ute-i-naturen-helg ska det bli! Jag ska åter upp på hästryggen vilket jag längtat efter hur länge som helst! Har fått information av syster idag att pållen är riktigt pigg så får väl se om jag lyckas hålla mig kvar...

Från nyår 2006-2007 i Egypten. Jag och syster :D ska bli så kul!

Vardagsrummet klart :D

--2012-01-26 -- 19:56:26--
Mitt fina nya akvarium :D 160 liter som ska fyllas med fina fiskar och växter :D
Fotöljen är blocket-inköp, 50:-  Hajen ligger utslagen på sängen :D
Nya soffan och  nya soffbordet, jag är väldigt nöjd! :D

Dagarna går...

--2012-01-23 -- 21:13:47--
En helt vanlig dag i Packen har det varit idag. Jag tycker det känns som att dagarna bara flyger iväg. Inte långt kvar tills denna månad är till ända. En tolftedel av året har snart gått.

Jag jobbade hela helgen också, det var fullt ös. På lördagkvällen efter jobbet trippade jag till Magnus och käkade efterrrätt och drack vin, fick en GT också vilket behövdes efter den långa dagen. Lisa, Daniel, Annelie och Janne var också där och vi spelade Buzz, superroligt ju!!! Det blev några drag på Guitar Hero också, jodå, GH-fingrarna finns kvar! ojojoj :D  sen tog ju Magnus fram Champangen också och det är ju inte så tokigt.

I dag efter hemkomst satte jag igång Polarexpressen, en av favoritfilmerna, hög mysfaktor! Jag har köpt två fotöljer också, IKEA Poäng heter de, klickade hem dem från Blocket, fint skick, olika färger men gav 400:- för den ena och då var det fotpall med också och den andra 50:- så jag är nöjd! Nu är jag på jakt efter en soffa också! sen känner jag mig ganska klar för tillfället.

Akvarium ska införskaffas också har jag tänkt, men det får komma när det kommer :)

I morgon blir det tågåk, slutar dock tidigt så vet inte vad jag ska hitta på under dagen faktiskt, får se hur det blir :D

Hemmaspa

--2012-01-20 -- 20:04:23--
I dag var jag i packen och jobbade. Det gick bra trots en väldigt stor leverans som stod och väntade på mig när jag kom. Det var två pallar godis och dricka samt en stor pall med muggar/lock/servetter m.m... det tar lite tid att lägga in allt det där det ska vara när man är själv men det gick bra, fick ta lite i taget :D

Efter jobbet tog jag en tripp till Lagerhaus och köpte några doftljus och väl hemma fyllde jag upp badkaret och hade ett litet hemma spa :D Vädligt skönt med bad och mysigt med tända ljus! Köpte ansiktsmask och badskum i går på Lush. Vädligt skönt att bli varm ända in i märgen :D

doftar vädligt gott! :D
Råkade köpa denna ljuslyckta också :) tyckte den var så söt :)

I morgon väntar en lång jobbdag. Två vändor till Ängelhom, det blir nog bra. Varit lite bortskämd denna vecka med att vara i packen och inte åkt något tåg. Fast jag gillar packen och i början av februari har jag fått två pass i köket också, det ska bli kul! :D

Kvällen fortsätter i lugn anda :D

Frida Kahlo och Ikea

--2012-01-19 -- 21:25:31--
I dag var jag på stan en sväng, det var ju så fint väder så åkte till Grönsakstorget och gick därifrån längst vattnet till Järntorget och Myrorna. Fyndade en riktigt fin ljusstake och en vas, hittade även lite möbler men de är ju för stora när man ska åka buss.

Ja en lite suddig bild men det får duga. Mina inköp på myrorna :D

Träffade också Anna en sväng och vi gick på konstmuséet och kollade på Frida Kahlo utställningen. Den var riktigt bra!
Efter konstmuséet tog vi en fika på Evas Paley, väldigt mysigt och trevligt fik!

På sena eftermiddagen var Amelie och jag till ikea och handlade lite. Blev lite smått och gott :D

Man kunde välja enskild skiva och ben så det blev svart skiva och röda ben, supernöjd!!!

Ramarna jag köpte, lyckades krossa glaset på den översta, men den får hänga med tillfälligt ändå. Suck vad jag blir trött på mig själv ibland!  :D
men jag är ändå nöjd med resultatet, Har nyligen framkallat bilderna och de passade utmärkt!så mycket trevligare det blir med tavlor på väggen :D

I morgon vankas jobb i packen och det ska bli kul! :D

Rolf-Göran Bengtsson

--2012-01-17 -- 19:35:16--
Så glad jag blev när Rolf-Göran Bengtsson vann Jerringpriset!  Hade sån tur när jag knäppte på tv:n idag när jag kom hem från jobbet att reprisen gick av idrottsgalan, jag missade den ju igår för jag var hos Amelie och käkade middag och det blev lite sent. Fick höra den fantastiska nyheten på radion i morse kl fem :) JIPPIIII :D

Han är en stor favorit! Håller tummarna att det går super för honom i OS i London i sommar! Ja, såklart att det går bra för hela rid-landslaget i alla olika grenar! :D

Åh, man blir ju bara glad av hans gulliga tack-tal :-)

How clean is your home?

--2012-01-15 -- 12:49:03--
I dag är vädligt skönt promenadväder! Tog en sväng i motionsspåret bakom mitt bo. Det är inte så långt men blev en halvtimme ute i friska luften i alla fall. Ska jobba sen på eftermiddagen, idag är det en tur till Ängelholm som gäller.

Sitter och kollar på "How clean is your home?", jösses vad äckligt människor har det hemma hos sig! BLÄ!!! :( nästan så man får lust att städa mitt egna hem som redan är väldigt rent... ojojoj!
Hade förresten en kändis på tåget igår.

Maria Lundqvist var det som åkte med. Hon var trevlig så jag småpratade lite med henne efter hennes motionspass in i stationshuset där hon glömt sin mobil. Vi väntade snällt på henne :)
Hoppas allt går bra på jobbet idag också :D

Håll koll på tiden!!!!!

--2012-01-14 -- 22:03:48--
I dag gjorde jag den miss som inte får göras och jag var så arg på mig själv. Jag hade skrivit fel i kalendern och var klar med att jag skulle börja 11.30. Så får jag ett sms 9.20, "är du påväg?" och jag funderar på varför hon skickade sms 2 timmar innan jag börjar, kollade upp saken lite nogrannare och då ser jag ju att jag skrivit fel i kalender!!! skulle alltså börja 9.30. Som tur var så kunde Dalia åka ut och jag tog köket och packen fram tills det att andra halvan av mitt verkliga pass skulle börja. Så jag gjorde det som Dalia inte hade hunnit med i köket innan hon fick rädda mig.

Allt gick bra i alla fall och jag åkte en sväng till Ängelholm. Väldigt lite folk idag, förvånad eftersom det är lördag... hade två favoriter till tågvärdar påvägen hem så det blev jättebra!

Ikväll är det Top Gun på tv så ska se den och bli munter! har den i och försej på dvd men man kan ju passa på när den ändå går på tv...

En av mina favoritfilmer och det på grund av, tro det eller ej, flygplanen och flygningarna... visst det är trevligt med snygga pojkar också, musiken är bra! Fast flygplanen är coolast!

I morgon blir det jobb också och de ska jag minsann hålla tiden!!!

peace out

Thåström - beväpna dig med vingar

--2012-01-10 -- 21:02:15--
Idag spelades Thåströms nya låt på radion... fast jag missade den... SKIT!
Dessutom är alla biljetter till typ alla spelningar till årets turné SLUTSÅLT!
JAG HAR INGEN BILJETT!!!!!!!!!

Jag har i alla fall förhandsbokat skivan som släpps 15 februari :)  så något att glädjas åt i alla fall...

Den här är jag garanterad i alla fall! Lite mindre bitter!

peace out

En helt vanlig jobbdag i packen

--2012-01-09 -- 20:49:51--
En dag som denna var det inte fel att jobba i packen. De flesta av mina kollegor som kom in efter att ha varit ute på tågen var lite frusna så värmefläckten fick stå på fullt hela dagen, själv gick jag ju runt och svettades(!) haha

Det går bättre och bättre att vara i packen, har till och med beställ varor idag :D det är inte lika stressande längre heller som jag tyckte det var i början, hinner med allt nu innan klockan blir 17 och kan gå hem då vilket är skönt :D

Efter jobbet blev det raka vägen hem, tänkte att jag skulle åka till Biltema en sväng men det blev inte så då bussarna inte matchade varandra och det skulle bli lång väntetid och så, kanske kan åka dit i morgon i stället.

Hade tvättid i kväll också vilket jag höll på att missa men kom på det i sista sekund. I morgon är det jobb 6.30-15.45 känns okej, hoppas det inte är allt för mycket folk :)

Båtpromenad

--2012-01-08 -- 22:49:49--
I går var Magnus och jag en sväng till Röda Sten och tog en promenad, gick vägen längst vattnet och kollade på båtarna som låg ankrade på andra sidan vattnet. När vi kom bort där vid SMHI ligger så var det även några bogserbåtar i hamn, de är verkligen stora! :D
De här två skönheterna låg på andra sidan :D

Så fina så! :D

I dag har jag haft huvudvärk hela dagen nästan, letade febrilt efter min kompis Ipren men han gömde sig väl i en smyckeslåda i byrån... blev bättre efter ett tag... orkade pallra mig till affären och införskaffa mer Ipren.

I morgon blir det jobb i Packen 11-17, skönt att vara inomhus! ska ju bli kallt i morgon.

Thåström på SVT

--2012-01-08 -- 10:40:13--
Störst och bäst! :D  program om Thåström i går :D

Se programmet här

My Dog 2012

--2012-01-07 -- 10:03:14--
Torsdag och Fredag har jag varit på My Dog på Svenska Mässan, det har varit kul! Freddan ställde ut Tozzie båda dagarna och tävlar rallylydnad idag lördag. Jari och Maria ställde ut Harry och Doris på torsdagen, superkul att träffa dem! Sen fick jag träffa min fina Malin på fredagen då de var där på mässan och kollade bara. Annelie var där med Smulan och höll till i Kooikrarnas monter som informatör. Idag ska jag dit men bara gå runt på själva mässan tänkte jag, får se om man hittar något roligt :)
Lilla Tozzie :D

Skenet bedrar, man skulle nästan kunna tro att han gillar mig ;)

Polisen hade en väldigt rolig uppvisning också, med väsktjuv som de skickade en polishund på och en hästtjuv som de skickade tre hundar på, jösses vad starka de är!  De visade också upp lydnad, där snackar vi pli på sin hund :)
det finns så sjuk mycket olika hundar alltså! Själv vill jag ha en Grand Danois, en riktig bamsing till hund :D men det får ju bli när jag flyttar till en gård eller något...

En Grand Danois, som sagt när jag bor på gård och har massa tid :)