EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-07-01
15:00:57

Svitzer BOSS

Ja, man hör ju bara på namnet att det här kommer att bli alldeles grymt! Fyra veckor ombord, snart är det dags :-D
 
Boss håller till i Brofjorden vid Preemraff. Det ska bli så roligt! 
Bilderna är kopierade men länkade då jag inte har några egna bilder än på denna fagra dam.
Foto Knut Ragnar Holme    www.tugboatlars.se
 
Bild från MarineTraffic
 
Kort info om denna fagra dam då: Hon är 36,24 x 12,22 meter och byggdes i Norge 1995, är en 'tractor tug' med Voith Schneider framdrivning, Wikipedia förklarar bra hur det fungerar. 

Har inte varit ombord på denna typ av bogserbåt innan, jag så glad att det gick att ordna så att denna del av min dröm går i uppfyllelse,  ska bli så spännande! 

peace out
Kommentarer:
2016-07-02 @ 11:25:52
#1: Daniel

Du är för härlig, som ett barn som väntar på julafton. Ser fram emot en massa härliga bilder framöver och hoppas att du kommer och få det helt underbart ombord.

Svar: Haha ja vad gäller bogserbåtar blir jag 10 år igen och yberfascinerad! Vid den åldern var det dock tåg som gällde, men då hade jag aldrog skådat en bogserbåt ;-) gillar tåg än idag men bogserbåtarna tar mer plats :-)
EllenElinor

2016-07-07 @ 14:46:17

Åh va spännande! :D

2016-07-07 @ 14:46:18

Åh va spännande! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: