EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-07-16
17:42:09

Lugn lördag

Dag nummer fyra går i maklig takt då det inte är något båtjobb på agendan. Dock är listan på övriga saker att göra ganska lång med varierande långa och korta uppgifter. Igår fredag hade vi ett båtjobb på kvällen och det var Minerva Virgo som skulle avgå. Vi var bara med en kort stund och puttade när de skulle ta loss förtöjningarna. Svitzer Hymer och Svitzer Oden skötte resten.

Under dagen knackade jag rost och målade, jag tycker det är jätteroligt. Gubbarna fick ordning på kranen som varit trasig i flera månader.

Idag lördag har det smörjts lite och jag har rättat sjökort. Jag och chiefen Lennart har kollat gångtider för hjälpkärrorna, startluftskompressorer, huvudmaskinerna och separatorerna. Fick också en väldigt grundlig genomgång av maskinrummet, Lennart var väldigt bra på att förklara allt!

Natten till fredagen var det ett kort jobb, Sulphur Gensis skulle ut från kaj bara, det tog cirka 20 minuter.
Jodå, en gång Röda Bolaget, alltid Röda Bolaget. I alla fall på Boss
Testade panorama-effekten på telefonen. Boss och Svitzer Hymer.
Svitzer Hymer i solen när Minerva Virgo skulle avgå
Svitzer Oden
Fina sommarkvällar gör en glad! Speciellt ombord på en bogserbåt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: