EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-08-12
17:34:15

Filmat från Boss

Jag filmade lite när jag var ombord på Boss också. Delar med mig av dem. Kan hända att man behöver ändra upplösning till HD.


När vi vänder runt Orchid. Har spolat upp hastigheten x4 i denna video för det går inte allt för fort i verkligheten



Det gungade en del när vi tog ut Sti Finchley i början av min praktikperiod. Vid dagsljus har jag inga problem med sjön märkte jag, älskar att titta på hu havet rör sig. Däremot när vi tog ut Bit Okland i tisdags så mådde jag inte så bra, då var det natt och gungade åt alla håll och kanter, inget kräk men hade vi varit ute längre så är det inte omöjligt att det blivit sånt tjafs också.


Vi är påväg ut och ska assistera Delta Pioneer


 


Vi testar FiFi anläggningen. Här kommer det totalt 2400 m3 vatten i timmen. De räcker 120 meter om de står vågrätt och om de står lodrätt så når vattnet 45 meter upp i luften. Som synes en bit in i filmen kan man få dimma också genom att fälla ner spetsen längst ut. Med den vinkeln som vi hade, dvs. de låg på sina ställ så gjorde vi 2,5 knop framåt, coolt! 
 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: