EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2016-04-12
19:10:34

Negativt men mest positivt

Ja, käre värld, då har tiden runnit iväg så där snabbt igen. En vecka på Bring med massa cyklande om dagarna får dem att gå snabbt. Jag har ju varit ledig i två veckor sedan påsk och då passade jag på att jobba lite. Det där med att plugga kom på efterkälken lite och blev knappt något gjort. Det blev alltså två veckor utan skola och att knappt tänka på skola, i läget jag befinner mig i nu var det väldigt skönt. Fortfarande är det så att jag är lite bortglömd och får springa som en iller mellan föreläsningar eller helt enkelt välja vilken jag tycker känns viktigast. Eftersom att sjukvårdskursen har många föreläsningar som är obligatoriska så kan jag inte alltid välja. Den stora kursen Oceannavigering kommer i kläm och det känns måttligt roande eftersom att den måste jag klara då det är en spärrkurs för årskurs 4, dvs. om jag inte klarar den så får jag inte börja 4:an till hösten... tog dessutom en månad att få svar på mejl ett av programansvarig och jag menar på den tiden har jag redan hunnit luska fram svaret på min fråga... jag tycker inte att jag ska behöva tänka så mycket allt, det är för mycket runt omkring plugget som jag måste tänka på som de andra inte behöver tänka på, det rullar på för de andra. Det är frustrerande faktiskt och tar onödigt mycket av min tid. Det där med att läsa klass 7:an och sen skutta över på sjökapten och då ha individuell studieplan var en dålig idé, de fick det att låta så bra men det blev inte det. Det har som sagt varit onödigt mycket krångel men både schema och praktik, den ena säger en sak och den andra något annat, oplanerat är ett bra ord för att sammanfatta. Detta gör mig väldigt trött och omotiverad, självklart kommer jag att fortsätta, jag har min dröm att uppfylla men det är tungt när det är uppförsbacke hela tiden.

För att lämna det som tynger för närvarande och gör mig aningen nedstämd så lyfter jag lite positiva händelser. Det var inte bara jobb på Bring de 'lediga' veckorna utan också lite roliga händelser. Jag och AC sprang en långrunda som enkelt är döpt till 'brorundan'. 14 kilometer och det är från Backaplan till Backaplan men via Älvsborgsbron och Götaälvbron, en god tur trots att det duggregnade. Stena Jutlandica kom lagom och passerade under Älvsborgsbron när vi sprang över där och fraktbåten Hanne Theresa kom lagm till att vi sprang över Göta älvbron. Glad Elinor.

 
En annan dag tog jag mig till Nya Varvet och spanade in de fagra Svitzer-damerna. Jag träffade en nörd som varit länge inom sjöfart på olika områden men han har kört bogserbåt, allra bäst enligt mig! Han har sin båt där så det blev kaffe och godbit från Nöjd's plus massor med prat! Sjukt trevlig afton och tiden sprang iväg! Påväg dit kom Stena Jutlandica 
 



Svitzer Oden glassar i solskenet



Svitzer Gaia, Bonden och Svitzer Tyr på plats

Bonden i mörkret. Denna granna dam har jobbat i tidigare Röda Bolaget, många år i branschen. Coolt!
 
Jag fick present också. En jacka från tiden i Röda Bolaget. Glad Elinor :-D
Aningen rymlig men kommer vara go i höst/vinter på mina promenader :-D
 

Över till helgen. Jag tog en dagstur till bästa Smögen för att hälsa på Hanna. Det var så gött att komma dit igen! Vi tog en tur med kajakerna, premiär för mig(!) tänka sig att jag har jobbat på dykcentret i fem säsonger och hyrt ut kajaker var eviga dag, samt beskrivit allt hur man gör... odck aldrig paddlat själv haha. Det blev en alldeles fantastisk tur runt Kleven!


Dykbåten påväg ut till Pesaskär. Fick höra att de haft ett underbart dyk också. 6 grader i vattnet så börjar ju bli dykbart enligt mig haha. Snart får det vara dags för årets första dyk!

 
 
Det var det för den här gången. 

Peace out
 
 
 
 
 
Kommentar:
2016-04-30 @ 13:49:43
#1: tess

Du får till så härliga bilder på alla båtar och skepp :D

Sv; Haha har inget med pms att göra, det är dieten som gör att det spökar i humöret :)

Svar: haha tack :-) okej, då vet du iaf vad orsaken är :-)
EllenElinor

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: