EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-09-18
14:44:52

Svitzer Geo och Svitzer Tyr

Har varit lite dålig på att kolla båtar senaste tiden. Hade tänkt åka ut till hamnen i förrgår när Queen Mary 2 gästade Göteborg för andra gången någonsin men det sket sig då jag hade annat för mig. Har haft hennes anlöp uppkrivet sen cruise listan för Göteborg kom ut i slutet av förra året men så kunde jag ändå inte se henne. Typiskt! hoppas hon kommer fler gånger

Igår torsdag fick jag dock skåda min favorit båttyp, bogserbåtar. Blev så glad när jag såg att passagerarfartyget Europa  skulle gå från Frihamnen vid 17.45, eller rättare sagt, ta lots då. Hade misstanke att hon skulle ha assistans av någon grann dam så höll lite koll på AIS:en. Mycket riktigt! Först kom Svitzer Geo och en stund senare kom Svitzer Tyr. Jag blev så glad! Det tog lite tid innan de kom iväg och så plötsligt ser jag hur en av de orangea fina fiskebåtarna kommer åkande. De var Tor-Ön som kom tuffande. Om jag var jätteglad innan så blev jag superglad nu! Tillslut började Europa  och bogserisarna röra på sig. Jag blir alleles lycklig när jag få se sånt här!

Svitzer Geo 
 
Svitzer Tyr

GG 204 Tor-Ön
 
 



Var så glad hela kvällen igår, en kompis drog mig ut på en löptur också vilket var så gött! 

Idag fredag trubbades min lycka av något då en kollega hastigt gått bort i natt, bara 22 år. Han led av en svår epilepsi och han hade fått en anfall i natt och inte klarat det. Känns väldigt märkligt, kände inte honom så väl då han var väldigt ny på arbetet men har hunnit prata en del i alla fall, senaste gången diskuterade vi framtidsplaner... jag var reserv i morse och fick åka ut på tåg eftersom att han inte dök upp på jobbet, inget svar på sms eller när vi ringde, vi trodde han försovit sig. Fick veta några timmar senare då chefen ringde när jag var mellan Halmstad och Falkenberg att han avlidit. Känner mig lite nedstämd. Nu har han det nog bra och får vara med sin mamma, så tänker jag, känns lite bättre då.

Peace Out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: