EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-09-13
13:16:12

En dag på Brännö

I helgen har min kära storasyster och hennes Johan varit på besök. Det har varit så fint. Igår lördag belv det en tur ut i södra skärgården, närmare bestämt till Brännö. Vädret var vacket så blev en jättebra tur.

Gick omkring massor och hittade hur mycket björnbär som helst. Fick en halvliter med mig hem, hade bara en Loka-flaska att samla i så fick nöja mig så. Jag tror att jag aldrig sett så mycket björnbär någonsin! Det var mycket moget men också hur mycket omoget så man vill ju bara åka tillbaka med en stor hink!

Vi käkade lunch på det lilla wärdshuset, jättegott!

Utsikt över inloppet till Göteborg, Fox Sunrise, en av mina favorittankers är påväg ut.


Alla dessa björnbär!


Nyponblomma


Fick mig en Brännöl också till maten, den smakade fantastiskt!


Min favorit, Crème Brûlée, omnomnom, denna leder topplistan på godaste Crème Brûlée jag ätit! Den som finns på Drinks22 på Berzelliegatan halkar ner på 2:a plats.


Sen var det dags för hemgång och då fick vi åka med Ylva 
 
Hräligt att ha systeryster här, hoppas min tid räcker till någongång så jag kan åka och hälsa på dem också!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: