EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-11-19
17:35:32

2 veckor ombord

Tiden går fort när man har roligt!  Jag har det bra här på Stena Danica. Lär mig saker varje dag och alla är snälla.


Får ju se massor med fartyg varje dag. Här är en av Wagenborgs fartyg, Schieborg. Mötte henne när vi lämnade Göteborg. Det är, om jag minns rätt två stycken av Wagenborgs roro-fartyg som anlöper Göteborg kontinuerligt. Det är Slingeborg också. De går Göteborg-Zeebrugge


Bunkerbåten Dana bunkrar Marinus

Vi kör mot regnbågen. Står på helikopterplattan, hade precis inventerat livbåtarna och provstartat dem när jag såg regnbågen. Stod kvar ett tag för det var så fint men så insåg jag ju att vi även körde in i regnet så fick ge efter för utsikten. 

En till regnbåge skådades i Fredrikshamn häromdagen. Riggen Maersk Guardian hamnade precis under regnbågen 

Fångade Svitzer Tyr och Svitzer Oden i bländande morgonsol också 

Fick bli överlycklig idag också när vi mötte dem när de assisterade Shanghai Express in till Skandiahamnen 




Har ägnat många timmar till att inventera livvästar också... Det tog lite tid att få ordning på men nu är det fixat. Här är sista förvaringen jag tog tag i och stuvade, 87 stycken finns i denna del. Totalt finns cirka 3000 västar.

Det är lite blåsigt så det gungar lite. Gott att bli vaggad till sömns när dagen är slut :-)

Veckan fortsätter och jag fortsätter lär mig saker.

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: