EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-05-05
21:47:00

Mini-semester hemhemma

 
Tillbaka i stan och verkligheten igen. Det var några fantastiska dagar hemhemma i norr! Vi rörde oss inte mycket från hemmet, det var skönt att bara slappa och bara gå skogspromenader. 

Blev bl a en tur till Dalälven, härligt vårväder! underbart att andas skog och landet! 


Smyger in en selfie med fina mössan.
Tillhörde min hanes farfar en gång i tiden. Han va skeppare och hade ett antal fiskebåtar.
 
Fick en bild på katten Gustav också. Myskatten!
 


I skogen finns inga båtar men på vägen hem till Göteborg så fick jag se en båt från tåget. Det är i Södertäljes hamn. Kände igen färgerna då jag sett rederiets båtar tidigare (Wagenborg), de har någon som går Göteborg-Zeebrügge som jag sett bland annat. Den här som lastade bilar i Södertälje heter Bothniaborg.
 


Nu fortsätter skolan med matte-dugga denna vecka och morse-test på måndag, tror nämligen jag misslyckades i går när jag gjorde det. Nu vet jag i alla fall hur det går till så nästa gång blir nog bra. Ska börja planera vår resa Calais-Dover också som vi ska göra i tidvatten-kursen, tycker det är ganska kul att räkna på tidvatten så det blir nog bra.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: