EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-05-18
19:30:30

Kite och Marvels football

Lördagkvällen bjöd på en grym spelning men bandet Kite på Sticky Fingers här i Göteborg. Det är ett elektro-pop-band på två pers. Ingen genere jag lyssnar på i vanliga fall men jag fastnade för en av deras låtar, Jonny Boy, för något år sedan och den ha hängt med. När vi såg att de skulle spela i stan så blev vi ju bara tvugna att gå. Lyckliga blev jag och min Kite-kompanjon Robin när de faktiskt spelade Jonny Boy som nu blivit en ganska gammal låt. De hade en grym laser-show också!  Så underbart med live-spelningar!



 
 
Söndagen bjöd på en ny upplevelse. Nämligen en match i amerikansk fotboll. En kompis som jag läste FB klass 7 med förra året har börjat spela och hon är med i Göteborgs första damlag. De började träna i höstas och hade igår sin första match någonsin. De var duktiga trots storpisk, de förlorade med 55-0, men de var glada ändå och det var vi med. Vi var ett helt gäng som hejjade på dem och det ska vi fortsätta med, ska försöka lära mig lite regler till nästa gång bara så man kan hänga med lite bättre. 
 
En bra ledig helg!
Nu börjar det bli dags att tentaplugga också, suck!

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: