EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-03-13
19:29:53

Tentaplugg, tatuering och Morse

Nu har tiden sprungit iväg så där igen. Skulle vilja klona mig själv så jag kan få dubbelt med tid, hade varit perfekt!

Tentaplugget fortsätter och juridiken känns som att det aldrig tar slut, så mycket material att gå igenom! Nu har nästa vecka utökat med en till tenta då jag bestämt att jag ska göra engelska-tentan också, detta för att essän och talet gick över förväntan bra. Kammade hem en 5:a på essän och en 4:a på talet så går tentan bra så har jag chans på ett högre betyg på kursen vilket kan vara skoj då engelska verkligen är en svaghet.  Navigationssystem har jag en paus ifrån nu då den tentan är på onsdag, fokuserar på juridiken nu som är på måndag så länge. Som sagt mer tid tack...

Ser dock väldigt mycket fram mot nästa läsperiod då det blir mattekurs, gillar matte! Sen ska jag bara läsa delar av ROC-kursen då jag redan har den men vad jag fick veta idag är att vi ska lära oss Morsealfabetet(!!!)   nörden i mig väcktes och jag blev helt till mig, sånt här gillar jag. Läste lite morse i höstas på skoj och hittade en app till telefonen så nu blir det åter byte från musik i hörlurarna på bussen till morsealfabet :-)



Igår agerade jag försökskanin åt Anna igen. Hon fick tatuera en kompassros på andra sidan foten och också fylla i ankaret lite då färgen släppt en aning. Smärtsamt men är jättenöjd, hon blir bättre och bättre, linjerna blir rakare och rakare. Jag tycker det är kul att peppa och uppmuntra och hjälpa till. Känns kul att vara med från början och följa hennes väg mot drömmen att bli tatuerare.
 
 
Trots ett högt tempo i livet så trivs jag. Jag vill ju hinna med mer men jag hörde någonstans att "livet är inte ett 100-meterslopp, det är ett marathon"   tyckte det lät bra! Man ska hålla ett tempo som gör att man orkar långt. Jag gör mitt bästa men har fortfarande mycket övning kvar :-)

Helgen tillbirngas på Smögen och premiärtur med Soten och det ska bli så underbart!

peace out
 
  
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: