EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2015-08-21
19:21:03

Hemma och blåbär

I land och har kommit åter till vardagen något. Sista tiden på Peter Pan var kanonbra! Eller ja, alla veckor har varit kanonbra! Trivdes jättebra ombord och jag lyckades, som jag hoppades i början av sommaren, att komma bra överrens med den fagra damen Peter Pan. Kändes märkligt att gå i land och sätta sig på buss och tåg för att några timmar senare pussa på min hane på perrongen i Göteborg.
 
Saknar det redan men känns bra att vara hemma igen också! Jag har inte varit ledig på riktigt på, ja, jag vet inte hur länge, jag minns inte när det var senast. Då tänker jag ledighet under en lång tid och bara vara hemma och göra det man känner för hela dagarna, inga måsten. Så har jag haft det nu en stund och på måndag hägrar en tenta, den ska slaktas är planen så några timmar plugg varje dag nu fram till dess. Därefter blir det en vecka tills skolan kör igång den 31 augusti.

Det första jag lyckades göra när jag kom hem till lägenheten var att tappa min mobil i golvet så skärmen sprack. Detta betyder att alla bilderna från praktiken är borta, min typiska otur och klumpighet. De enda som är kvar är de som jag lagt upp här eller på instagram. Sånt är livet.

Gick ju sista två veckorna med styrman oh då var det tidiga mornar som gällde. Klockan 04.00 började dagen. Fick se ett antal fina soluppgångar. En morgon var det åskoväder och det blixtrade i massor framför oss, hur häftigt som helst! Lärde mig mycket tillsammas med styrman Gösta och styrman Jakob, ännu mer taggad för framtiden nu!

Solen går upp bakom oss när vi närmar oss Travemünde en morgon
 
 

Jag har som sagt njutit av att vara lite ledig. Några timmar har tillbringats i skogen med en burk i handen. Finns hur mycket blåbär som helst! Träffat några vänner men mest bara haft det bra med min hane. 

Massor med blåbär, totalt 2,5 liter har plockats 


Många söta spindlar finns det bland allt blåbärsris också :-)


 
Skönt att sommarvärmen kom lagom till att jag kom hem igen :-)

peace out
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: