EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-09-19
12:28:15

Sjöfarten Göteborg glad/oglad

I går kom nyheten att varvet i Göteborg kanske blir kvar. Inget är klart ännu men det är varvsanställda som är villiga att gå in och driva det vidare, jag hoppas verkligen att det finns en möjlighet att det kan bli så, jag blev så glad när jag fick den nyheten. Dock försvann glädjen när jag till frukosten idag läste i Sjöfartstidningen och hittade artikeln som publicerades för några dagar sen att det nu är klart att bygget av en lägre Göta Älvbro är godkänt. Suck.  Trodde inte det skulle hända, så besviken. Jag tror inte på denna idé, visst, de har säkert räknat och planerat i massor men jag har dålig magkänsla kring detta bygge.

 
Artikeln är från Sjöfartstidningen (även bilden)


GöteborgsPosten skrev om varvet igår, hoppas, hoppas, hoppas det fungerar!

 
Länk till artikeln i GP
Länk till SVT:s Västnytt


Så både glada och oglada nyheter om sjöfarten i Göteborg... det återstår ju att se hur det går...

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: