EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-09-15
19:11:00

Saevikson M-72-HO

Idag när jag kollade MarineTraffic (som vanligt) till frukosten så såg jag att det var en norsk fiskebåt i Frihamnen. Jättespännande ju! Torland och Tor-Ön begav sig ut på fiskefältet härom dagen så jag är glad att jag han kolla till dem innan. Nu låg det alltså något helt ogranskat där i hamnen :-D   hade lite bråttom när jag cyklade till skolan så fick svänga förbi där på hemvägen.  M-72-HO Saevikson heter den granna damen, ska vara norskt ö där i numret. Hon är 61,5 meter lång och 11,7 meter bred, så en stor dam.
 







Så lite båtspaning har det blivit idag och humöret ökade i positiv riktning.

Fick reda på att hon är nya Polar och att flaggbyte är på gång, så då misstänker jag att hon är nyinköpt av de som hade den andra, mindre Polar som låg i Frihamnen för ett tag sen, typ något år sedan. Om det är samma ägare så ägs hon av några i Fiskebäck.  Ska bli spännande att se vad det blir, kul med nya båtar!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: