EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-09-18
17:42:27

En bogserbåt, en bark och en fiskebåt

I morse var det dags för Aidacara att anlända till stan. Till hjälp fick hon 'The One And Only' Svitzer Gaia med bästa Kapten Daniel vid spakarna. Jag tänkte jag skulle hinna till skolan lagom till att de passerade Lindholmen men tji fick jag. Trodde att jag var i så god tid så jag låste cykeln och skulle gå ut  på piren tänkte jag (borde lärt mig av  förra veckans miss men icke). Åter igen blev det den tjocka damens bakdel jag fick glutta på, inte mig emot men hade så gärna haft en bra bild på kära Gaia in action. Jaja, det kommer väl fler chanser kanske.

Blev en bild när hon är borta vid Eriksberg och sen fastnade barken Alexander Von Humboldt II på bild där hon låg och glassade i morgonsolen vid Stigbergskajen, 65x10 meter, som sällskap hade hon den snygga lila fiskebåten GG73 Ingun från Fotö

Långt där borta syns snyggingen Svitzer Gaia

Alexander Von Humboldt och fiskebåten GG73 Ingun
Alla damerna

Mycket bra start på dagen! :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: