EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-10-26
15:00:00

Slutplugg terrester navigation

Sista rycket nu inför morgondagens tenta som jag siktar högt på. Så till i kväll ska all kunskap sitta som berget och jag ska kunna härleda formler som ett rinnande vatten! Nästan där nu men det ska repeteras mer, många timmar kvar av dagen!

Repetition av kurs- och distansberäkning och departur. Lite att hålla reda på men det tar sig. 
 
Ritningen på HMS Belos på min toavägg får alltid under tider för tentaplugg sällskap av det jag ska lära mig. Perfekt att repetera när man sitter å bajjar :-) 

Förklaring till departur och missvisning på toadörren. Även lite andra begrepp pryder väggen. Toabesöken blir lite extra långa i dessa tider :-)
 
Tror att tentan kommer gå bra, jag har den känslan i alla fall. Har jag tur kanske jag kan belöna mig själv med lite båtspaning i morgon efter tentan, så hoppas det passerar någon grann dam förbi skolan lagom till att jag är klar, känns som att det var evigheter sedan som jag hade båtar i sikte!  

Nu fortsätter nötandet av kunskap!

peace out
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: