EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-05-11
21:47:25

Helg på M/S Soten

Då har jag tillbringat helgens två dagar på den goa damen Soten med de goa herrarna Göran och Johan. Ojojoj vad jag har lärt mig mycket! Min hjärna är alldeles utmattad av båtkunskaper och jag hoppas i alla fall en del har fastnat, får repetera maximalt, för visst ska det bli sjöman av mig också!

Sällskapen som åkte på turerna var mycket trevliga och stämningen var väldigt bra, jag hade kul hela tiden. Lördagen bjöd dessutom på otäckt bra väder och man kände sig lite bortskämd då på kvällen när vi tuffade tillbaka mot Smögen i solnedgången. Då kände jag mig lyckligt lottad som fick vara med om det. Så min helg har varit så bra så jag nästan trott jag drömt vissa bitar av den. På sett och vis är det ju så för jag uppfyller ju faktiskt början av min dröm..


Promenerade ut till centret och åt frukost i solen intill det stilla havet. På väg dit gick jag ju förbi nya hamnen där några av Smögens fiskebåtar har sina platser. Här nedan syns LL338 Tärnö och LL470 Starlet.


Frukost på dykcentret intill det blanka havet. Tror inte man kan få för mycket av detta.

Sedan var det dags att gå ombord för en lång dag på den granna damen Soten


Vi lämnar Smögen bakom oss och går mot Gullmarsfjorden



Gullmarsfjorden ligger blank




Efter den långa dagen med glada gäster så lämnar vi Gullmarsfjorden och Lysekil



Vackert!   Smögen siktas i solnedgången.


Som sagt har min helg varit kanon! Lärorik! Ser fram mot de framtida turerna ombord på Soten med de fatastiska läromästarna Göran och Johan!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: