EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-03-07
13:40:00

Stella Polaris och Stella Lyra

Trots ledig dag så tog jag mig upp i lagom tid för att få se Stella Lyra komma in till varvet. Dumt nog tog det längre än jag tänkt att ta sig dit så jag missade när hon kom. Jag åkte till Lindholmen för jag tänkte att man kunde se bäst där och få bäst bilder men precis när jag kom dit hade hon passerat. Dessutom var tankern Tamina inne och härjade där också men hon han också åka iväg innan jag kom fram till kajkanten. Jag tog älvsnabben över till Rosenlund för att se när Stella Lyra skulle lägga till men när jag väl var på plats så var tilläggningen nästan klar. Nu ligger hon i alla fall där och antar att hon ska in i dockan efter att Stella Polaris är klar.

Stella Poraris i svartvitt 
 




Stella Lyra nästan vid kaj. Ska vara på plats tidigare nästa gång så jag får se mer, bättre framförhållning helt enkelt. Eftersom bilden är tagen från andra sidan älven så blir den brusig när man beskär den. Längtar tills plånkan blir aningens tjockare så jag kan köpa mig en bra kamera.


En bra början på dagen var det i alla fall

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: