EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-02-18
12:13:00

Tåg - människor i spåret

Jag jobbar ju för närvarande på tåg. Den här P1-dokumentären handlar om tåg... om människor i spåren. Lyssna gärna. Något att tänka på.

Lyssna här

 
 
De tar upp det klassiska som Jag själv varit med om och det är att folk krypit under bommarna vid stationerna för att hinna med sitt tåg, det tåg jag själv kanske befinner mig på och det några sekunder senare kommer ett godståg i full fart för passage. Personerna har hunnit undan men det har varit nära. När man frågar vad sjutton personen i fråga håller på med får man svaret att "jag måste ju hinna med det här tåget".  När den frasen är avslutad går bommarna upp och vi har 2 minuter till avgång... Jag kan inte förstå. Tåget går inte innan avgångstid, inte ens 30 sekunder tidigt. 

Snälla, jag vädjar till alla!   Håll dig borta från spåren. Spåren är till för tåg. Nedfällda bommar är nedfällda bommar av en anledning. Tåg kör fort och kan inte väja och det hinner inte bromsa... 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: