EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-02-23
21:19:04

Plugg och besök av Herr Fluff

Eftersom att jag har haft svårigheter med min rörlighet idag på grund av den förbenade träningsvärken så blev det lite plugg. Maskinteknik och väjningsregler. Tekniken ä klurig tycker jag, många saker jag inte förstår för jag vet inte ens hur delarna ser ut i verkligheten, tycker allt bli så mycket svårare när jag inte kan relatera till det på något sätt. Lite enklare är det med väjningsreglerna eftersom jag ändå kan sätta mig in i vissa situationer och nu har vi kört mycket i simulatorn och i princip övat på dem omedvetet, där är allt självklart så nu när jag läser dem igen så känns det bra. Det är bara så väldigt många regler så tar en i taget. Fokus i dag är regel 6 och 10, "Säker fart" och "Trafiksepareringssystem". Börjar få grepp om dem nu :-D

På eftermiddagen fick jag finbesök av Freddan och Thar som var påväg hem efter en utställning i Skåne och passerade Göteborg lagom till att kaffet var klart och kaffebrödet tinat :-D   Thar har hunnit bli 5 ½ månad och vuxit till sig sedan senast jag såg honom :-D   så fluffig och söt!








När jag ändå var uppe och mjukat upp mig när de var här så passade jag på att ta en promenad i vårsolen som tittade fram när de begav sig hemåt. Härligt att det är ljusare ute nu och inte mörkt vid fyra-femtiden :-D   kvällen tillbringades med mer plugg :-)  i morgon är det åter en uppkörning pågång men vi har knappt fått någon information om den så får väl se hur det ter sig. Nästan lite spännande, har ingen aning hur det ska gå till haha. Efter det ska jag till Peter och han ska få måla lite till på min arm :-D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: