EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-08-24
20:39:17

Veckan som varit

En vecka har bara rusat ivag. Trots lugnt på jobbfronten så har det varit annat att pyssla med så vila har varit lite bristfälligt ändå. Jag har pluggat ROC inför tisdag. Det känns bra nu men ska ägna kvällen åt mer plugg och i morgon måndag ska det finslipas. Ska träffa Amelie och gänget i morogn också har jag tänkt.

I går lördag var det bröllop på Soten, så fint så, vi gick Nordströmmarna och Malöströmmar, la till på Bassholmen där Göran vigde Cecil och Alexander. Alla var så fina och så glada, härlig stämming ombord.
 


När vi åkte till Lysekil på förmiddagen så höll råoljetankern Corossol (GR) 244x42 meter på att få eskort från kaj och ut mot det stora blå. Jag blev så glad. Skymtade bogserbåten Boss i aktern också så blev ännu mer glad då, syns bara svagt på bild. Svitzer Hymer hjälpte också till men henne såg jag inte för hon låg gömd bakom, tur det finns AIS så man kan ha koll :-D

 

När vi sedan körde tillbaka på eftermiddagen så låg Thunbolagets Thun Gemini så tjusigt ankrad i Brofjorden och väntade på att få komma till kaj



Idag var jag båtslav (dykledare) på dykbåten. På första utfärden kom Kustbevakningen och körde ikapp oss när vi var påväg in tillbaka till centret. Bemanningskontroll. Vi klarade oss fint :-D 
På andra utfärden fick vi motorhaveri så det var bara slänga dragg å vänta på Sjöräddningen. Gick sakta men säkert in tillbaka till land bogserade av de verkliga hjältarna på havet. De två sista utfärderna blev inställda eftersom båten var trött.



Vill man göra en god gärning så stöd Sjöräddningen här. Själv är jag medlem även om jag inte har båt, Jag anser att det är en organisation värd att stödja, 700 kr per år, typ ingenting ju! :-D


Nu blir det choklad och plugg innan jag äntligen ska få sova i min egen säng och sova som en klubbad säl.

peace out
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: