EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-04-22
21:32:53

Bogserarkväll

På den sena eftermiddagen efter tentaskrivning, promenad längst älven, fika och tjöt med bästa Lisa så begav jag mig till andra sidan älven och bort mot nya varvet där den granna bredrövade damen Svitzer Gaia så fint låg vid kaj. Vi får väl typ kalla det studiebesök eller nått sånt. Förbenat roligt var det!  Befälhavare Daniel har lärt mig allt om bogsering och båtar, så mycket att min hjärna kanske typ kommer ihåg hälften. Blev massor med tjöt och visning och kaffe. Ojojoj vad jag trivdes bra!  Han sålde in det bra, nu har nog att jobba på bogserbåt nästan konkurrerat ut min dröm om att vara på bunkerbåt...hmmm, nästan i alla fall :-)

Det blev även lite båtspaning tidigare på dagen. Stella Lyra lämnade Cityvarvet och Stena Scanrail lämnade som vanligt Frihamnen strax innan ett. Kollade även till Bit Oktania som ligger i dockan. Så två Tarbit-båtar idag, mycket trevligt! Sedan när jag var vid Nya Varvet och skulle gå ombord på Gaia så kom Fox Luna och åkte förbi så fick ju fånga henne på bild också då hon ju är en favorit.

Stella Lyra


Stena Scanrail


Bit Oktania



Fox Luna




Sen kommer vi till själva bogserbåtsbiten. Fantastiskt kul! Det här kan jag vara munter över hur länge som helst!

Svitzer Gaia

Svitzer Oden

Kapten Daniels plats med blick förut. Framför ligger bogserbåten Bonden


 
 
 




Akterut


 
 
 
Ja det var ju ett fantastikt avslut på denna dag. Ser fram mot ett till besök som jag hoppas inte om allt för lång tid :-D

peace out
 
 

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: