EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-11-17
23:08:22

En liten vistelse hemhemma

I fredags eftermiddag for jag, efter att ha träffat bästa Jo, mot norr för att hälsa på familj och släkt. Mormor fyllde 80-år i fredags så vi skulle fira henne på lördagen. Jag åkte tåg till Katrineholm där jag blev hämtad av syster Matilda och Johan. Sista timmarna åkte jag alltså med dem i bilden och det var gott med sällskap. 

Lördagen spenderade jag först några timmar hos min barndomsvän Tim och hans Malin och lilla Elvira på 3 månader. En sån söt liten tös det var. Så synd att jag inte kommer hem oftare för tänk så mycket jag kommer missa, är så glad för deras skull och hoppas träffa dem snart igen. 


På lördagkvällen var det dags för kalas, eller jag kom till middagen och den åt vi på Stadshotellet i Sandviken. Buffé, MYCKET GOTT! Det var fint att träffa släkt igen och det blev mycket prat om allt. Hade velat ha så mycket mer tid! Mycket trevlig kväll blev det i alla fall.

Idag söndag så gick Jag, Matilda och Johan en promenad och andades lite lantluft innan det var tid att åka åt våra hem. Åkte förbi farmor och fikade för att sedan bege oss söderut. Jag åkte med till Katrineholm där jag sedan tog tåget mot mitt bo i Göteborg. 

Här är lite bilder från dagens solskenspromenad i mitt älskade Sevallbo där jag är uppväxt och alltså tillbringat mina 19,5 första levnadsår.

 

Vi gick kyrkstigen, härlig promenad med tal om minnen och att man ibland längtar tillbaka




Syster Matilda och Jag




Matildas och Jag gjorde en  mustaschbild på vårt eget vis eftersom det är mustaschmånad, Movember



Denna stig har systrarna mina och jag farit fram i full galopp med de gamla isisarna som vi skötte om

Kossorna njuter av novembersolen


Snart hemma igen


Katten på jakt efter godsaker i åkern
 
 
 
Väl hemma igen fick jag krama på Gustav, skulle vilja ha en katt jag, hade varit mysigt.


Underbart med frisk luft och träff med gott folk!

peace out
Kommentar:
2013-11-19 @ 19:41:04
#1: tess

Åhhh Sevallbo! Man känner sig alltid hemma där! :D

sv; Ja det bara dyker upp! Skitkul :D Taack så mycket! (A)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: