EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-03-27
19:03:12

Baltica

I går när jag skulle in till stan för träning så såg jag från bron att det kom en spännande båt. Den såg ut att lägga itll vid Stenpiren så jag halvsprang från Lilla Bommen och bort dit. Den var lite isbrytarlik och jag såg på MT att det var Baltica. Konstigt nog fanns ingen info om henne där. 


Baltica tillhör Sjöfartsverket och systerfartyget Scandica har jag ju sett tidigare. De används båda till farledsarbete, alltså de kollar så prickar och andra sjömärken står på rätt plats och inte har flyttat sig. De används också som isbrytare när det behövs.

Det är alltid så roligt när man får gå nära och kolla på de stora båtarna. Det funkar ju att se dem på håll också. Trevligt när det händer, synd det är så sällan bara

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: