EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-02-03
22:09:09

En fin helg i Linköping

I fredags lämande jag Göteborg vid tolvtiden med bussen mot Linköping. Efter fyra timmars resa fick jag krama bästa storsyrran och vi for direkt ut till stallet och Herr Maxim. Mysigt att dra in doften av häst genom näsan. Fixade mat till Maxim inför lördagen, mockade och borstade lite på honom. Därefter hem till lägenheten och tacos. Så fint att träffa syster igen och också Johan. Vi kollade på filmen Pitch Perfect som jag gillade stark, är svag för musikalfilmer...

På lördagen avverkades en god frukost och sedan åkte vi ut till stallet för en ridtur i solskenet. Matilda på Maxim och jag på den söta fröken I'm Fine(kallas Fine), en mycket trevlig dam. Det var precis min typ av häst måste jag säga. Gillar ston, de har egen vilja på ett snobbigt vis som man kan dumförklara och övertala. Jag gillade henne jättemycket!  Vi red runt stora fältet men höll oss till skritt för det var så hårt och ojämt i backen och avslutade i ridhuset. Där blev det trav och även lite galopp, hon knåpade till några bocksprång och bakut sparkar också :D  JIPPIII säger Elinor! :D
 
På eftermiddage ordnade vi fika för Johans pappa som skulle komma på besök och ävern Johans bror med kompis, eller Johan den luringen lurade Matilda och mig och i stället för bror med kompis var det bästa Inger och Jaak som plingade på. Det blev en mycket trevlig eftermiddag/kväll men massor med gott prat. Johans pappa var en trevlig figur som jag hoppas möta fler gånger.

Idag söndag var vi också ut till stallet men vi tog bara hand om Maxim och red på honom i ridhuset. Matilda började med en skrittur runt gården och Maxim blev rädd för bilar och slängde sig och fjantade runt men kom på plats efter några steg. Därefter red vi i ridhuset, Matilda värmde upp lite och jag filmade henne, sen var det min tur och jag red lite i alla gångarter och sedan tyckte Matilda att jag skulle hoppa också och ställde upp ett litet hinder på sockerbitar. Superskoj med lite hoppning, om än lågt men han hoppade bra den lilla MaxTaxen. Han är dock inte min typ av häst men han är för mysig ändå! :D  ser fram mot nästa gån på hästryggen och ännu mer till jag träffar syster igen <3

 
Maxim i hagen när vi ska hämta in honom.

Jag på Fine, supertrevliga hästen :DMatilda på Maxim
 













































Lilla Jag på Maxim efter dagens ridpass :D  gullelurvet! :D

Har haft en så fin helg i Linköping och hoppas komma dit snart igen! :D 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: