EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-12-18
13:59:04

Hårt väder och nödsituationer

Dag 3 på tentaveckan och tenta nummer 3 också avklarad. Det var en del i Sjömanskapen som jag hade eftersläpandes. Delen med Hårt väder och nödsituationer var det som gällde. Jag tror minsann det gick bra, det är bara att hålla tummarna, han skulle rätta dem direkt så vi kunde få resultaten i eftermiddag/kväll. Jag är väldigt faschinerad av hur havet påverkar ett fartyg så den här delen är verkligen intressant att läsa, problemet är jag jag lätt blandar ihop saker. Jag kan grunden men när det kommer in på sidogrenar så rör jag ihop det lite, hoppas inte det gjort att jag inte får godkänt eller så. Min bild av Williamsons Turn är av skolboksexemplar så den har jag i alla fall full pott på! ;-)

Såg att det skulle komma flera fina damer från Värnen och passera idag också men eftersom vädret är lite tråkigt och jag verkligen måste läsa i massor så får jag hoppa över båtspaningen idag. I morgon är det tenta i Stabilitet och Fartygskonstruktion som för närvarande känns väldigt bra. Räkneuppgifterna känns som att jag förstår väldigt bra så ska bara repetera lite och friska upp minnet. Det är de teoretiska grejerna som är lite lurigare men har gått igenom det mesta så borde inte vara några konstigheter. Har en bra känsla inför morgondagen! 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: