EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-11-09
15:24:00

Nedrans tumme å vara i vägen

Min stackars tumme hade ett möte med kniven idag. I morse när jag skulle dela frallor så slant jag med brödkniven och drog ett drag i tummen i stället. Det gjorde ont och det blödde som sjutton men när jag väl lyckats hitta kompress och tejp så kändes det bättre, gjorde ont ett tag och dunkade men blodet slutade flöda i alla fall. När jag skulle kolla till det igen på frukosten så verkar det i alla fall inte blivit så djupt så det var ju bra och nu kan jag ha vanliga plåster på. Gillar inte att ha plåster, tänker att det är bättre att lufta så läker det fortare men tänker att det kan vara bra att ha det sitta på en stund till ändå. Det gör ont när man kommer åt det eller trycker på det :(


Lilla tummen är omplåstrad

Man märker ju hur användbar tumme är när man klantar sig på detta vis. Tur det var vänster tumme annars hade jag varit riktigt handikappad. 

Förutom tummen så gick det sedan bra i köket. Han klart med allt till tolv och när Thomas som blev reserv (hade Hampus först men han fick åka ut då Thomas försov sig) gick vid tio fick Sabaton fortsätta göra mig sällskap, dessutom var var nästan allt klart då. Väldigt skönt! Så väl hemma fick tvättstugan sig ett besök och kvällen är inte planerad än. Kanske blir lugnt med lite fredagsmys i min ensamhet. Kan ju vara trevligt det också, får kanske dra igång någon god film :)

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: