EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-12-04
15:39:00

Cykla

Jösses, idag var inte en kul dag att cykla! Jag tänkte att det inte skulle vara så farligt att cykla i lite snö och på sätt och vis var det ju inte snön det var fel på annat än på hemvägen då det tryckts ihop och blivit hårt och löst om vart annat. Min cykel tyckte inte om minusgrader märkte jag. Bakbromsen har havererat totalt och frambromsen är lite seg. Växlarna vägrde fungera så jag fick cykla på samma hela vägen. Det var en av de lättare växlarna så väldigt drygt då det lutade nedför för det gick långsamt för att det var en del snö och jag kunde inte trampa för att det liksom tog inte. Dessutom så blev det flera gånger på bron när det gick uppför att jag bara trampade runt och inte fick fäste (det beror dock på att jag inte har vinterdäck). Så jag tror minsann jag får komma på en annan lösning. Kanske får bli så att jag får promenera när jag har köket nu i vinter. Men så fort det blir barmark så trampar jag på :D

Jobbet gick i alla fall kanon idag. Blev klar i tid och nu har vi bestämt att testa de nya arbetstiderna en stund och se om det fungerar. Har lite omgjort i produktionen nu också därav att det blivit lite ändringar. Hoppas det funkar bra!  Gick en sväng till gymmet när jag jobbat klart och körde ett ben-pass. Inte så väldigt hårt men visst kändes det. I morgon blir det fokus på överkropp. 

På lördag öppnar skridskobanan på Heden!!!!!  Än har jag inget planerat för helgen så kommer det inget annat skoj ivägen så kommer Elinor befinna sig där flera timmar och åka omkring :D tänk vad jag längtat efter att åka skridskor!!!!! :D ÄNTLIGEN!!!

För övrig han jag inte kolla till mina små trålare i går. Var så kasst väder och halvmörkt när jag var påväg hem. Sen har ju Maersk Estelle kommit tillbaka i hamn igen, 12 september var senast. Så 83 dagar till Kina fram och tillbaka. Skulle var kul att åka med en sån stor båt, hade inte haft något emot att jobba på en, menmen...
 
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: