EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-08-22
18:30:57

Liten vistelse på ön igen

I söndags for jag ju till Smögen för att vara lite vikarie på Närlivs på Sillgatan. Kompis Helen frågade mig förra gången jag var på ön om jag var sugen att testa för de skulle ha säsongsavslutning/personalfest som igår tisdag. Jag nappade direkt. På söndagskvällen blev det middag med Freddan, sååå gott!!! Amerikansk sötpotatis, palsternacka och vitlök i ugn samt fläskfilé... det är grejer det!

På måndagen skulle jag vara med en Ellinor på Närlivs från klockan 15-19 för att lära mig hur allt fungerade. Det var mycket att hålla reda på! Det kändes ändå okej allting men hade svårt att sova när jag kom ut till centret igen så tog mig ett dopp i havet. Det var massor med mareld så jag blev munter och badet gjorde susen för sen kunde jag sova. 

Det var så gott på måndagmorgonen att komma ut genom centerdörren och ha havet så nära och solen börjar sakta kika fram. Så fint att se fiskebåtarna gå ut också. Blev extra glad när jag fick se Saibon gå ut och även den danska trålaren Ulla Lindblad, har bara sett den på bild innan :D  Sen han jag även så någon fiskebåt komma in också. Gillar att farleden går precis utanför centret så man kan titta på alla fina båtar som går förbi, nörd som man är :D

Bästa synen man kan ha en morgon när man kliver utanför dörren :D
Hanna höll tre provdyk också på förmiddagen som jag assisterade lite. De var nöjda i alla fall, Hanna är duktig hon!Fiskebåten Wardö lastad med massor med kräftor till folket!!! :DSaibon af Kungshamn påväg ut att ta upp lite räker till alla räksugna folk :DUlla Lindblad

Jag var på Närlivs från klockan kvart i sju på morgonen till halv åtta på kvällen, helt själv och ganska så mycket att hålla reda på. Det var ganska mycket folk också. Det flöt på väldigt bra tycker jag ändå, lite svårt att hålla reda på vilka bröd som hette vad och vad vissa saker kostade men allt löste sig. Jag är nöjd med min insats!  Väl tillbaka på centret och ensamheten drog jag igång bastun och satt där i någon timme för att då och då ta ett dopp i havet. God avslutning även denna dag.

Som vanligt trivs jag alldeles för bra på Smögen och gillar inte att åka därifrån. I morse fick jag dock pallra mig till bussen som gick 7.10 från ön så jag han fram till Göteborg innan jobbpasset där skulle börja. 

Nu blir det mostermycket jobb här i Göteborg några dagar, plus att jag ska springa Midnattsloppet på lördag. Kan bli intressant och se om kroppen håller ihop eller om den faller i bitar.

peace out 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: