EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-08-18
17:55:55

En tripp till öarna :D

En tripp till Fotö, Hönö, Öckerö och Hälsö blev det denna till en början muliga dag. Ute på öarna tittade dock solen fram och lagom till att vi körde på färjan tillbaka till fastlandet igen så kom regnet.

Det var några fina timmar med glass, mat och fika. Spanade efter båtar gjorde ju såklart jag och trålarna på Hönö låg på plats och såg även några ute vid Öckerö. Den kära Elida låg i Öckerö hamn också, de sjöng inget dock men kul å se henne på annan plats än Smögen.

Jag hittade också massa björnbär som jag febrilt plockade :D
På färjan ut till öarna :D Två söta systrar, JIPPIII, havslukt!!! BJÖRNBÄR!!!! MUMS!!!!Söta syster Matilda  <3Pinne i ena handen och björnbär i andra, hihiMed saker i händerna ska man inte klättra på klippor, absolut inte sådana med lavarar på... Försökte klättra nedifrån och upp men halkade på arslet och höll på att glida ner i vattnet. Smart!  lyckades dock få stopp på mig själv, kanske var alla svordommarnas förtjänst ;)Skitig blir man att att kana på klippor haha.Matilda plockar snäckor :D Längst ut på Fotö. I Hönö Klåva låg det fina fiskebåtar... dels de jag brukar se där och sedan denna och en dansk :DTrålaren Milton och lilla Elida :D
 
Milton och i bakgrunden Gullmarstank :DFranklin var där också, ett tag sen jag såg den faktiskt.
 
Mina trålare Tor-Ön och Torland har äntligen anlänt till Göteborg igen, får ta och hälsa på dem snart. De har då varit borta alldeles för länge på danskt vatten! ;)

Nu till kvällen drar vi till kalaset inne i stan! :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: