EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-04-22
21:13:37

Dykning Skår 22/4-12

Dykplatsen blev Skår och vi gjorde två dyk där. Först rakt ut här och lite till höger. Mycket bra dyk!
När vi kom upp hade jag, som Lisa sa, en "hajfena" på kinden. Man ser den om man kollar noga. Skulle kunna säga att det kanske var lite kyligt i vattnet :D

Liken torkar lite efter första dyket
Andra dyket gjorde vi längst väggen vid udden där borta, man får gå en liten bit men det var klart ett bra dyk det också! Såg riktigt stora torskar i en spricka, trollhummer och en havskräfta. Kräftan tror jag var vilse för den fanns på 15 meter vilket inte är vanligt, de brukar ju vara djupare.


Ålockade ut lite bilder som jag knäppte som jag tyckte blev bra. Synd att det blev en kass bild på nakensnäckan, den var så söt! Men bilden blev bara ur fokus :( Hade bara med mig kameran på första dyket.



En liten plattfisk :D

En sjöstjärna som tappat lite armar :D en riktigt krigskämpe :D

Kanske denna som vann, den har alla armar kvar :D
En liten söt erimitkräfta :D

Det var en riktigt bra dykdag och det blev krovgrillning mellan dyken :D det var smaskigt :D längtar redan till nästa dyk! 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: