EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-04-11
20:03:28

MammaPappa-helg

Tillbaka till verkligeheten och lite jobb såhär efter några dagars ledighet. Mamma och Pappa har varit hos mig och hälsat på och vi har hunnit med mycket kul. 

De kom på fredageftermiddag och syster Frida åkte med mitt tåg upp från Varberg och sedan hem till mig där Mamma och Pappa redan anlänt. Det blev en lugn kväll med mat och umgänge. På lördagen var det fint väder och vi hade tänkt åka till Aeroseum men det visade sig vara stängt så vi åkte till Marstrand i stället och gick runt en slinga på ön och tittade på fästningen och fikade på Café Matilda. Det blev en fin dag!

På söndagen väntade besök från Skåne. De kom vid lunch och vi gjorde laxsoppa och därefter åkte vi ut till Fotö och hade picknick och gick runt. Dick se några stora båtar som låg ankrade långt ut och då blev jag glad :D hittade även en del fina platser att snorkla på när det bli varmare i vattnet! På kvällen åt vi middag på hotellet där Helena och Mattias skulle bo. Helena fyllde 50 år i helgen och det firade vi alltså här i Göteborg. Det var kul att träffa dem igen, det går allt för långt mellan gångerna. Middagen var fantastisk och jag blev proppmätt!

Vi åt också frukost tillsammans på hotellet, vädret var kasst och det mesta var stäng så vi kom inte på något kul att göra så vi åkte till Fröken Olsson och fikade och blev kvar där länge och det blev prat, det var mysigt. De åkte hem mot Skåne på eftermiddagen och jag, mamma och pappa tog en lugn kväll framför tv:n.

På tisdagen styrde vi mot Varberg till Frida och eftersom det regnade kom vi inte på något annat att göra än att åka till Ullared. Det var ett bra val, inte ås mycket folk och några behövliga grejer ingandlades. Vi åt mat hos Frida och pratade i massor. Jag retades massor med Frida och hon blev arg, fast hon blir bara arg på låtsas, det vet jag :D  ;)

Jag började jobba kl 5 idag och sa hejdå till Mamma och Pappa innan jag gick och när jag kom hem igen vid kl 12 var lägenheten åter tom. Jag pratade med mamma i eftermiddags och resan hem hade gått bra, lite tomt är det allt här men man vänjer sig snabbt, jag har ju mina fiskar. Det dröjer ju inte länge innan jag träffar dem igen :D

Kvällen tillbringas i soffan framför Bygglov, känner mig trött i kroppen efter träningen idag och den intensiva helgen med alla intryck. Nu väntas jobb 10 dagar i rad så tillbaka till verkligheten.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: