EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-11-15
20:36:14

Into The Wild

Har just lagt till en film i högen av mina favoritfilmer!
Into The Wild
En mycket bra film! Den handlar om Christopher McCandless som efter universitetsexamen drar från mamma, pappa och syster för att luffa. Han hör inte av sig, bara försvinner. Det utspelar sig mellan åren 1990-1992. Han luffar runt i USA med målet Alaska. 

Han träffar så många människor och får se så mycket! Som skådespelaren som har huvudrollen, Emile Hirsch sa: "En av anledningarna till att människor identifierar sig med historien är att alla har behovet av äventyr och han är den som gjorde det, han stack, vi bär alla på de känslorna: Tänk om jag stack iväg på äventyr? Vad skulle ske? Han gjorde det, alla vill egentligen göra det, men det finns så mycket som hindrar oss och kanske inte av fel anledningar. När han dog så hade han gjorde det som så många funderar över: Tänk om jag gjorde så? Genom att gå över den gränsen så lyckades han."

Regissören, Sean Penn säger att när man sett filmen så tänker man på den i veckor efteråt och det tror jag att jag kommer göra, jag har inte tänkt på annat sen jag slutade kolla på den för några timmar sen... och han har också rätt i att en bra film ska ha den effekten. 









Jag gillar historier som baseras på verkligheten. Man blir på något sätt alldeles glad innuti av all vacker natur och allt han uppllever, den har ju dock ett tragiskt slut men så många bra buskap att man nästan blir lättad ändå. 

Se den!

peace out
Kommentar:
2011-11-15 @ 20:41:47
#1: Emma

KLART JAG KOMMER!! :D Jag ska köra, hihi! :) (och nej, jag har inte körkort..) haha. KRAM

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: