EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-05-29
22:39:02

Smögen

Nu är jag hemma efter en händelserik helg på Smögen. Den blev ju inte som planerat, alltså 4 dyk och någolunda tidiga kvällar men jag är så nöjd och känner mig glad i kroppen ändå så här efteråt, trött men glad.

Vi kom upp till Smögen vid halv åtta på fredagkvällen tror jag... vi packade in och pratade med alla människor som var på centret, åkte till Nancy och Leif för några skulle bo i deras hus. Sedan gick vi och hälsade på dem i deras båt och satt där och tjötade lite och drack lite öl, underbart att vara så nära vattnet och det gungar. Sedan gick vi till Skäret och tog någon till öl och tjötade en massa där, det var trevligt. Jag blir så glad av alla goda människor som finns! Gick till Lagergrens en sväng men vid kl 2 kände jag att jag var aningens bitter och jag skulle ju också dyka på lördagen så jag gick hem. Var hemma på centret vid kl 3 för ajg gick fram och tillbaka vissa sträckor och stannade och satt på några bänkar ibland. 

Lördagen bjöd på dykning på "Fölet", ligger vid Vallevik typ, och på Brimskär. Det var bra dyk men väldigt dålig sikt. Vågorna var höga och jag var så lycklig, saltvattnet bara skvätte åt alla håll och kanter och jag bara var så glad i hela kroppen. Det blev även ett dyk inne i viken vid centret för jag skulle testa Waterproofs nya dräkt. Magnus och jag gjorde också tipspromenaden under vattnet som de fixat :D det var kul!

Fick även "bli räddad" av Rescue Runnern, Sjöräddningen låg nämligen vid centret med Olle båten och Rescue Runnern (vattenskoter) Det var kul och coolt att bli upplockad! så en liten uppvisning blev det, det skulle varit lite mer men Rotary fick åka på något uppdrag och det regnade så de flesta folk som var på centret höll sig inne. Tog mig i alla fall en titt inne i Olle båten, tycker bara den är så cool! Jag är imponerade av alla sjöräddare, vem vet, kanske man blir en i framtiden också(?)

Det var sedan skaldjursfest på kvällen och det var inte tiptop goda kräftor men helt okej, har jag gått och blivit kräsen eller? jaja, jag var glad och vi gick sedan till Skepparn och dansade hej vilt! tills de stängde. Någon undrade om jag hade vuxen-damp och det kan väl stämma eller så var jag bara väldigt full och glad... gott umgänge, tur hade jag att smulan av irritation som skavande bakom ena örat övervanns av glädjen jag fick av att dansa, eller den mesta i alla fall. Kvällen blev inte sämre i alla fall.

Idag har jag varit ganska svag men ändå mindre svag än jag trodde, dagen har rullat på i maklig takt och bara tagit det lugnt på centret och Freddan var där när jag kom hem så jag fick kram och hälsa på Tozzie, hans nya vovve, en helsöt kuse det där! 

Några bilder har det inte blivit men får se om Magnus har några, jag är så kass på att komma ihåg att ta kort. Så det kanske kommer. Nu ska kroppen repareras med sömn! dyklogg kommer i morgon!
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: