EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-05-15
22:58:45

Mina bilder från dykhelgen

Här är mina bilder. Jag är nöjd. Det var ju ändå första gången jag fotade under vattnet och det var knepigare än vad jag väntat mig, var klok nog att inte ens försöka fota fiskar. När jag märkte att kräftorna var nog rörliga övergick jag till stillsamma sjöstjärnor och en och annan krabba, bara stillsamma varelser. 


En söt kräfta med sitt skal. Bilden är grön för att jag inte hade blixten på, man lär sig av sina misstag. Sedan är de här små liven inte de mest stillsamma varelser så tror det är därför den är lite suddig också, eller så höll jag inte kameran stilla nog. 
Magnus von Grön och hans kamera.
Nu blev jag lite uttråkad på gröna bilder (de är många) så jag gjorde den svartvit på Herr Krabba
Blixt och lyckades fota från lagom avstånd så det inte blev helt vitt, massor med partiklar i vattnet dock. 
(har några helt vita, bländande bilder också)
Här tror jag Magnus lyser med sin lampa och så tog jag från bra avstånd. Tror även att det var på säkerhetsstoppet som ajg tog denna bild och då är det ju lite ljusare också. Jag är nöjd!


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: