EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-05-25
20:05:01

Blåsigt och SPSS

Jag har varit i skolan större delen av dagen och det var bra. Vi träffades vid kl 10 och började sammanfatta vår granskning av avhandlingen som vi påbörjat på varsitt håll. Tiden bara flög i väg och klockan blev halv ett väldigt fort, vi fick avsluta för att hinna äta lunch innan kl 13 då dagens workshop började. Vi fick gå in lite djupare på SPSS:s funktioner idag och lära oss hur man på ett enkelt och smidigt sätt fick ut medelvärde, media, centralmått, spridningsmått samt hur man gör diagram och tabeller i programmet. Det var inte svårt och Excel kan ju gå och gömma sig någonstans tycker jag :D haha

Efter skolan cyklade jag direkt hem, jösses vad det blåst idag! kom kastvindar så jag nästan körde i diket, klarade mig som tur var oskadd hem. 

Var ut och sprang en sväng, kände att jag hade för mycket överskottsenergi. Dock blev det bara löpning i 11 minuter då min höft tyckte att den skulle börja göra ont. Vet inte vad det kan vara men jag började gå och testade efter några minuter att springa igen och ont gjorde det och jag bet i hop i 5 minuter innan jag kom på att det kanske inte är så bra att springa när det gör så ont. Gick resten hem. Totalt 35 minuter var jag ute i blåsvädret, synd att jag inte kunde springa hela tiden :(

I morgon blir det yttligare en workshop och jag ska nog ta mig till Fysiken för lite Afro också :D
peace out


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: