EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-05-15
22:26:36

Bilder från helgens dyk + logg

Här kommer lite bilder från helgens dyk. Det är Magnus som tagit alla bilderna. Jag har haft kamera-premiär jag också men håller på att fixa lite med bilderna, ganska svårt att få till det så det blir bra, men övning ger färdighet :D  blev väldigt många gröna så ska försöka ordna det, de kommer väl senare :D


Allt okej efter dyket vid Jordfall i Gullmarn
haha, man blir så glad av att dyka! :D skönt att ha kommit igång!
En liten erimitkräfta
Närbild på mitt ansikte
Så söt!!! :D
Glad efter dyket vid Centret trots bakfyllan :D
är det sjöstjärne-porr på gång tro??
hihi blev en till bild på de söta små liven :D
WIIIE NAKENSNÄCKA!!! :D och så söt! :D
Skulle precis gå ner och ser att båten kommer in så vi väntade tills den lagt till
Glada dykare från Wansbro och en glad Helen i fören :D


Det blev totalt tre dyk. Två på lördagen och ett på söndagen

DYK 1

Plats: Släggö, Lysekil
Tid: 47 minuter
Djup: 24,7 meter

Väldigt luddigt ovanför och i språngskiktet men det blav bättre när man kom ner en bit. Jag hade kamera-premiär och det gick väl bra :D såg lite nakensnäckor och lite kräfor och fiskarna börjar komm nu också vilket är najs :D Testade nya understället och det fungerar fint!


DYK 2

Plats: Jordfall Gullmarsfjorden
Tid: 41 minuter
Djup: 19,1 meter

Fin dykplats! lätt att komma i, en liten bist vadande bara. Herr Hummer satt i en skreva vilket gjorde mig glad, blir alltid så glad när jag får se hummer :D Det var lite etapper ner och sedan kom en sluttande dybotten där det kryllade av små erimitkräftor, så söta!

DYK 3

Plats: Kon-Tiki Viken (precis vid centret, Smögen (Kleven))
Tid: 46 minuter
Djup: 5,6 meter

På grund av bakfylla så gjorde vi ett litet dyk i viken bara vid Centret, tog det lugnt. Det var ett bra dyk för magnus hade kamera och jag letade nakensnäckor som han kunde fota. Det rörde sig väldigt mycket eftersom det var ganska grunt men ett varmt och gött dyk! 



peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: