EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-06-30
22:27:42

Packen och fiskebåtspromenad :D

Blev en lång dag i dag också. Det blev ju så att jag var i Packen idag. Som tur var så ville bästa Nils ta min övernattning så jag slapp i alla fall den vilket var skönt, ju längre dagen gick ju mer skeptisk blev jag till om jag verkligen skulle orka, så väldigt snällt av honom!

Jag var med Sanna i köket på morgonen och Axel som hade reserven fick ta packen, det brukar vara tvärt om men Sanna ville hellre att jag skulle vara i köket med henne så det skulle rulla på lite bättre då jag börjar lära mig lite hur det fungerar. Vi gjorde vanliga frallor ost/skinka och ost, sedan båda sorterna men frukostfrallor, gjorde också ca 40 sallader :D  Dock gick jag ju in i packen vid kl 9 då Axel slutade för han slapp åka ut på tåg. Hjälpte henne till klockan 11 då hon slutade, eller vi blev klara typ halv elva så det var bra, jag varvade ju då att packa och svinna och när det var gjort så gick jag in i köket. Efter elva var det "bara" packa och svinna som skulle göras. Dock kom en leverans med pappmuggar, salladsaskar, pappershandukar...m.m som Leila beställt igår. Det var dock lite knasigt för det fick inte plats... det fanns redan mycket av de där varorna så jag fick leka lite problemlösare och tillslut lyckades jag packa upp hela pallen med kartonger och knô in dem lite här och var där på Basen. Men jag tycker allt har flutit på bra ändå och jag fick ju gå hem vid fem så jag är nöjd :)

Sista gänget mackor som vi gjorde, börjar få in snitsen på att plasta och ettikettera dem nu :D och att göra i ordning dem går också fort :D nu var vi ju två och det skulle ju gå långsammare om jag skulle gjort det själv men skönt när man är två och  allt blir klart i tid. Sanna är bra snabb på att dela dem och jag har bra fart på smörkniven :D påläggen går fort det också för då kan båda göra samma sak. Sedan packade Sanna dem i påsar och jag brännde dem. Eftersom Sanna är så snabb med att stoppa dem i påsarna så hinner hon börja sätta ettiketter på dem också så jag hinner lagom bränna klart när hon har sista ettiketterna :D sånt bra sammarbete!

Påvägen hem när jag cyklade så smsade jag Magnus att jag ville gå promenad. Trots att jag hade lite ont i fötterna och benen. Men vi åkte ut till Fiskebäck och kollade på fiskebåtarna och gick i småbåtshamnen. Hittade även en fin badplats som vi ska åka till någon varm dag :D  Mycket fint i Fiskebäck! :D
fin Fiskebåt :D trålare vid namn Roxen :D :D
Två till :D så fina så :D det var ganska många trålare som låg där :D  Elinor=glad :D
I helgen åker jag till Smögen och dyker lite :D ska bli helt underbart med lite ledigt :D fast jag gillar att jobba också :D
peace out
Kommentar:
2011-06-30 @ 22:47:25
#1: Syster

Hihi, Roxen heter den stora sjön utanför Linköping ^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: