EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-07-16
22:59:40

Syltkok

Väldigt skönt med en dag med helt ledigt. Trots snörvlandet så har jag kunnat slappna av och faktiskt inte tänka på jobb, eller en gång blev det lite jobb för Melanie ringde och ville byta lite... så jag tog hennes övernattning i morgon till måndag så tog hon mitt morgonpass på måndag, bra byte tycker jag. 

Har varit huslig och kokat sylt. Blev Drottningsylt (hallon och blåbär), mycket gott! Ska dock ha mindre socker nästa gång och skaffa mig fler glasburkar för nu fick jag använda gamla glasslådor också. Så nu har jag gjort sylt för första gången helt ensam, har ju kokat hemhemma men då är det ju Mamma eller Pappa som egentligen sköter det hela så jag är lite stålt :D

Sen har jag funderat lite till och kanske blir det flytt till annan stad till hösten, eller till våren, får se vad jag beslutar mig för... spännande!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: