EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-01-10
22:12:23

Nya pjucks + inlärning av hormoner


Mina nya träningspjucks :D så sköna och såååå snygga :D

I utmaningen med de nya och de gamla så är det jämt... de gamla är ju intränade och goa (har haft dem sedan 7:e klass... alltså 9 år :P haha)  men det ska bli skönt med nya :D får se när de ska få ha premiär :P någongång denna vecka i alla fall :D


I sopen med de gamla :P

Tentan idag gick som förväntat...resultatet blir alltså omtenta... jag vet inte vad som hände... motivationen till att plugga försvann och dålig diciplin som jag har tog jag aldrig tag i det... suck, ja, jag ska bli bättre... för omtentan ska jag klara!

Var till Amelie en sväng och snackade lite, hon är bra hon! lite pluggtips och gos med Ville blev det... fina fisken :D

Nu sitter jag och bråkar med hormoner :P försöker få struktur på dem... det finns ju så många! men nu har jag kommit på en finurlig kom-i-håg grej så jag kan alla olika körtlar som utsöndrar hormoner :D

HÄST (med) 4 Ben

Hypofysen
Äggstockar/testiklar
Sköldkörteln
Tallkottkörteln

Binjurarna
Bisköldkörteln
Brässen
Bukspottkörteln

Nu är det "bara" att lära sig vilka hormoner som utsöndras av vilken körtel :P haha och sedan mycket mycket mer :D

peace out
Kommentar:
2011-01-10 @ 22:19:35

Haha nej nej! Och jag ramlade ju faktiskt inte av när jag krossade foten, utan vi gick omkull. Så jag var inte det minsta nervös eller rädd. Jag kunde inte låta bli att skratta av lycka när Mirantos mest var uppe i luften än nere på backen idag. Och då red jag trots allt utan stigbyglar också ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: