EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-12-15
19:08:47

Julgodis

I morse var det tidigt upp som gällde. Hade jouren så började vid kl 5. I går bakade vi julgodis och det blev sent så jag fick mig inte så mycket sömn… jag kände mig väldigt seg och det kändes som att allt bara gick jättelångsamt det Jag gjorde, dock han Henrik och jag klart i köket innan det var dags för mig att gå vid 9 eftersom Jag slapp åka tåg, jag lämnade honom med disk och städ ;)

Det första jag gjorde när Jag kom hem var att rensa lite på min uteplats eftersom det var skräp där, vet inte om folk tror att det är en jättestor soptunna eller om någon uppifrån tappat från sin balkong eller om det blåst dit med vinden. Dock tror jag inte vinden kan föra dit en sån tändare som man har inomhus och tänder ljus med… den var också trasig…

När skräpplockningen var klar gick jag ramlade i soffan och sov i 4 timmar. Det behövdes!  När jag väl vaknade åt jag en mängd julgodis och blodsockret sköt i höjden, kollade på en Indiana Jones film jag köpte för ett tag sedan då den var billig och Jag aldrig sett någon av de filmerna innan. Det var Kristalldödskallens rike… tyckte den var riktigt bra och lite spännande så långt som till att de satt tillbaka skallen och de visade sig vara typ aliens… riktigt besviken alltså! Trodde inte det om Indiana Jones, men förutom det så var den som sagt bra :D

Igår var Jag som sagt med Lisa, Frida och Nancy och bakade julgodis och jag kan säga att hade vi anat att det skulle bli så mycket och ta så lång tid så hade vi nog inte gjort så många olika sorter ;) Men det blev bra!  Lakritsknäck, kola, funge, marsipanfigurer doppade i choklad samt rispuffar i choklad :D Smaskens!


Bild på allt julgodis... det blev väldigt mycket!

I morgon väntas det också jobb, hoppas det blir en bra dag! :D
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: