EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-08-05
21:45:11

Otrevlighetens mästare

Långdag idag. Började kl 6.25 och slutade just här i Helsingborg (ja, hotellet har visst dator fick jag just veta). Det har som sagt varit en lång dag och jag kan ju inte låta bli att nämna att det var helt galet vilka bitterfittor jag hade med mig på näst sista vändan... ett äldre par som satt i 1:a klass. Har aldrig varit med om maken till otrevlighet!


Det började med att jag inte kunde gå med vagnen för att det var så mycket folk så jag stog i mitten. Efter Halmstad kunde jag ta mig mot 1:a klass. Halvvägs kommer mannen och är lite bitter och frågar om jag är påväg dit. Jag noterade väl inte att han var otrevlig då för tågvärden som var innna Halmstad sa att det hade frågat efter mig så jag sa bara att jag var påväg, han gick och satte sig...


När jag väl kommer till 1:a klass så reser de sig och kommer ut

Mannen: Kommer du inte in här??
Jag: Nej, jag får inte gå in där, men ni får gärna komma ut.
Mannen blir sur, kvinnan nickar med och säger också något om dålig service
Mannen: Vad lång tid det har tagit, vi har åkt jätte långt!
Jag: Ja, det var så mycket folk så jag kunde inte gå, hoppade dessutom på i Ängelholm.
Mannen:Det var dåligt att det tog så lång tid och sen att du inte kommer in heller!
Jag: Eftersom det är längst fram i tåget så får jag inte gå in där.
Mannen: Jag kan minsann era regler och vet hur det fungerar
Jag blir lite sur, man kan väl ite bete sig hur som helst!
Jag: Nej, när 1:a klass är längst fram får jag inte gå in
Mannen: Men du ska alltid börja i 1:a klass!!! Jag kan era regler och vet hur et fungerar!
Jag: Uppenbarligen kan du inte det eftersom detta är lokförarens nödutgång och vi börajr alltid i mitten från bortastation!
Mannen:Nej, vill inte höra mer! ge mig mitt kaffe! det är är ju kasst! Jag åker varje vecka och vet hur det fungerar
Jag var arg. Det händer inte ofta att jag visar det utåt men det här gick ju inte! Man kan inte bete sig hur som helst!
Jag: Här är kaffet! var det något mer du vill klaga över? Jag kan mina regler och lär dig dem innan du klagar!
Han gick åter till sin fru och deras platser.

Sedan klagade de på tågvärden och då upptod det en riktigt hetsig diskussion. De klagade men ville inte lyssna på vad tågvärden sa och bara stretade emot klagade mer och var riktigt otrevliga. Så fort tågvärden öppnade munnen så sa de bara "Nej, vill inte höra". Tågvärden blev ju arg och var påväg att skicka av dem av tåget för han ville inte ha sådana otrevliga resenärer på sitt tåg... det slutade med att en annan resenär gick fram och sa åt dem att skärpa sig och vara tysta så han kunde arbeta. Helt makalöst hur folk kan bete sig. Undrar om de var värsta sorten eller om det finns värre? Vi får väl vänta och se...

Förutom dem så har det varit en bra dag! Övervägande snälla människor :)  man får tänka positivt :)
Nu ska jag snart sova eftersom jag börjar relativt tidigt i morogn :)
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: