EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-05-23
16:05:30

Benont och Pride & Prejudice

Det är fantastiskt väder här i Götet idag! Vaknade vid nio, strax innan mitt alarm gick igång. Solen strålar och det är verkligen sommar ute!

Efter frukosten tog jag boken Eclipse med mig ut och hade även en filt i min väska. Hittade en lite gräsplätt inte långt från mitt bo och la ut min filt och låg och läste en stund och värmdes av den fantastiska solen. Fick en kalaskul bränna igår från varvet, så jag försökte jämna ut det lite genom att ha bikini-överdel på mig. Fick kanske lite färg på det bleka men jag ville inte ligga för länge för jag hade ingen solkräm och ville heller inte att det som var lite bränt sedan igår skulle bli värre.

Jag har också kollat färdigt på Pride & Prejudice som jag lånat av Amelie, riktigt mysik film må jag säga. Mrs Bennet var en intressant kvinna :D haha


Den är sevärd tycker jag :D

Har väldigt ont i benen idag efter gårdagens lopp men jag trodde ändå det skulle vara värre, men jag tror det blir värre ju längre dagen går faktiskt. Bara att hålla ut!

Ska ta en promenad senare när det blir lite svalare ute, ändå har det fläktat lite idag men jag känner att jag ska ta det lite försiktigt med solen. Ska köpa mig solkräm i morgon tror jag.

Blir en lugn och fridfull söndag för min del.

peace out
Kommentarer:
2010-05-23 @ 18:27:44
#1: Elvira

(sv) jag har inte sett filmen, tyvärr. dock kan jag tänka mig att den är väldigt olik boken med tanke på att det är många känslor som boken förmedlar som troligtvis är svåra att få upp på en filmduk. oavsett hur filmen är från boken är jag ganska säker på att du inte kommer bli besviken.

2010-05-24 @ 16:26:05
#2: simone

Den är riktigt fin! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: