EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-04-11
15:56:53

Löprunda och nässelutslag

Har precis kommit hem från en löptur. Blev långt idag. 11,2 km. Det var skönt i solen och jag sprang i linne så man kanske har fått lite färg också :)

När jag har typ 100 meter kvar så känner jag hur det kliar på axlarna, jag kliar lite och kollar till och ser att det är som små nässelutslag på axlarna och sedan vrider jag på armen och då ser jag att hela armarna är fulla. När jag sedan kommer in i hissen så ser jag också att nacken är täckt med utslagen. Det såg ut som när man bränt sig på en brännässla.

Jag blev lite rädd. Jag har aldrig haft exem eller utslag. Kom på att det kanske var av solen så jag började andas lugnare igen. När jag kommer innanför dörren så av jag jättevarm och bestämmer mig för att ta en dusch. Då ser jag att jag har utslag över HELA kroppen!  Ben, mage, rygg...och kliar gör det. Jag tog en kall dusch för att lindra.


Fick inte någon bra bild, men så här såg det ut...På armarna var det små utlag, på magen hade jag ett jättestort och på benen och vaderna var det också stora. Såg hel-märkligt ut.

Ringer sedan till mamma och pratar för att se om hon vet vad det kan vara. Jag är också svimfärdig, kanske på grund av att jag stressade upp mig, jag vet inte. Jag la mig och vilade lite och de skulle ringa upp på skype så jag kunde visa. Hon och Pappa ringer upp och de får se. De tyckte det såg ut som att det var en hudreaktion och vi kom fram till att det måste ha kommit för att jag hade tajta kläder och i denna värme som var idag blev jag ju jättesvettig också.

Jag smörjde in utslagen med Aloe Vera salva (rena mirakel salvan, hjälper mot allt!) La mig på sängen och vilade i en timme. Kollade nu och jag är mest fläckig nu. Inga utslag är kvar nästan, några har inte gått tillbaka men där det var som värst så är det nu ljusa partier, det kliar inte längre heller vilket är skönt.

Så allt löste sig tillslut. Känns bra.

Peace out

Kommentar:
2010-04-12 @ 15:39:20
#1: Anonym

Vad kul att du vill vara med !:D

Är allt bra idag då?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: