EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-04-13
19:54:51

Horoskopet matchade min dag.

Såhär löd mitt dagens horoskop i Metro. "I tecknet råder indikationer på en glad överrasking, så misströsta inte om ett och annat går dig emot!"

Jag läser alltid dagens horoskop i Metro..eller numer blir det när jag få tag i en tidning eftersom jag inte åker vagn varje dag längre. Jag tycker det är en kul grej. Tar det också med en nypa salt och tycker att det är roligt om det någongång går att tolka så att det stämmer in på mig.

Idag var en sådan dag då det stämde väldigt bra in. Jag hade ne riktig motgång när jag skulle till träningen, först så bestämde jag mig för att cykla men ångrade mig när jag kommit ett par hundra meter då det var enorm motvind. Tänkte att jag får väl ta vagnen då. Då var det något fel med Halebop eller något med mobilnätet så jag kunde inte få sms-biljett. Jag blev skitarg och tänkte att jag får väl köpa ett värdekort då, fast jag inte ville. Jag får gå till torget och 7-eleven och köper mig ett kort och en trisslott, tyckte så synd om mig att jag kände att jag var värd en lott.

På trissen vinner jag 50 kr! JIPPII jag blev genast lite gladare. Jag åker och tränar och sedan när jag kommer hem byter jag om för att gå till Espresso House för att läsa lite och ta en fika. Jag byter min lott mot två nya och vinnner 75 kr! JIPPII efter min fika som blev en timme lång så går jag till Pip-center det sista jag gör och löser in dem till tre nya lotter. När ajg kommer hem skrapar jag dem och vinner 100 kr! JIPPII... nu är bara frågan: ska jag lösa in den mot 4 nya lotter eller ta pengarna??? hmmm har inte bestämt mig än, ska nog sova på saken.


Plötsligt händer det :D

Jag gick också till Kort-huset för jag skulle ha en ram. Det visade sig att de hade 50% på hela butiken så jag fick min ram för 39 kr i stället för 79 vilket jag blev kalas-glad över.


Bilderna har min syster Frida tagit med en sån kamera som det är film i och sedan har hon framkallat dem själv. Det var genom skolan på någon foto-kurs tror jag. Synd på speglingen i glaset där men man ser ju i alla fall att det är Wille och Gustav, katterna hemhemma :D

Så mitt horoskop var bra idag. Eller bra och bra, det stämde överens med min dag.

Det är en fin afton i kväll men jag ska sitta inne och inte göra så mycket. Ta det lugnt och sedan lägga mig och läsa så fort det blivit lite senare och mörkare.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: