EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-09-10
20:43:32

Modellflygplan och EP-labb med massor av fniss och kakor.

Till att börja med så vill jag berätta att jag fick en briljant idé i morse...den mesta av tiden här hemma sitter jag vid skrivbordet och pluggar. Dock tar man ju pauser och då kan man diska, laga mat, städa m.m...men det går ju ganska fort eller så har man städat dagen innan så då är det ju ganska så onödigt...

...nu till den briljanta idén! Jag kom på att jag ska köpa ett sånt modellflygplan som har hur många delar som helst och som man ska pyssla ihop :D   Har inte testat det förr och tänkte att någongång ska man väl ha gjort ett sånt också....frågan var ju bara 'Vad ska man ha för ett plan?'  Jag tänkte att det vore kul med ett svenskt...Viggen eller Jas 39 Gripen...Jag gick till leksaksaffären i Frölunda Torg och där såg man verkligen att det var ett tag sedan det var en trend att bygga plan, bilar, båtar, helikoptrar m.m...såg ut som kartongerna legat där en 80-talet eller något...Jag stog och studerade de gamla kartongerna och kom fram till att jag tror jag kollar på fler ställen...det enda svenska de hade var Draken och den såg inge rolig ut.

 Näg Jag kom hem så sms:ade jag och  kollade med pappa och Calle vad de skulle valt. Pappa ringde tillbaka och undrade vad det var för konstig idé jag fått...men han tyckte också att de modellerna som jag tyckte var roligast. Vi pratade ett tag och det var så roligt att prata med honom, dock var han tvungen att återgå till jobbet efter 18 minuter så vi avslutade. Calle svarade att han skulle ha ett plan med massförstörelsevapen på...ja...why not??

Jaja...ska som sagt uppfylla min briljanta idé inom kort!

Vi började klockan kvart över ett idag så det var därför som jag han få idén...den kom när jag satt och läste i fysikboken. Jag begav mig in till skolan och Johanna och jag satt i fyra timmar med labben och nu är vi typ klara...med det praktiska iaf...nu återstår det teoretiska och skrivandet. Det var väldigt flummigt idag med... väldigt mycket fniss. Johanna hade bakat kakor som vi snaskade på också...väldigt behövligt!

Nu är det inte mycket kvar av kvällen och jag ska bara ta det lugnt och umgås med folk över msn :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: