EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-11-14
13:39:52

Finmiddag :D

Jag var som sagt hos Lisa och Daniel i går och de lagade en fantastiskt middag! Till förrätt var det röbetssoppa (Bortch, stavningen vet jag inget om)  och sedan till varmrätt så var det pressad potatis med riven muskot på och köttfarsbiffar och avokado/körsbärstomat röra och tzatziki och stekta mini champinjoner.  Till efterrätt var det fruktsallad som det var choklad i/på...den hade liksom smält in i frukten och vaniljglas till det :D

Till förrätten och varmrätten var det var det något rött vin och snaps till. Till efterrätvar det kaffe, baileys, och något dessertvin. Fantastiskt gott!

Vi satt och tjötade väldigt länge :D  Magnus och jag gick hem vid halv tre tror jag och vi hade tur och behövde inte vänta så länge på vagnen :D

Det tog väldigt lång tid att åka hem också...tror nog inte det fanns en enda person förrutom chaffisen på vagnen som var nykter och vid en hållpalts innan Grönsakstorget så hoppar det på några skrikiga fjortisar och jag satt percis vid dörren så gudars vilket lite det blev. Precis när vagnen börjar åka så kommer en av deras kompisar och vill öppna dörren men det går ju inte eftersom vagnen redan har börjat köra...det blir väldigt livat och de sparkar på dörrarna och sedan gör de det man INTE ska göra!  De drar i NÖDBROMSEN!  suck...hur dum få rman vara!  vi fastnade mitt i korsningen mellan Västra Hamngatan och Södra Larmgatan cirka 50 meter från hållplatsen Grönsakstorget.  Vi fick sitta där i en kvart för chaffisen väntade på hjälp...  suck...

Jaja...men jag kom hem tillslut i alla fall och det var väl huvudsaken.

Hade tänkt träna lite pump och core idag men det sov jag över... får ta det en annan dag i stället...tänkte går och köra lite rodd istället när jag vaknat lite mer och huvudvärken försvinner :D   hade bara tänkt softa idag :D  försöka mig på lite plugg ska jag göra också :D

Dagens ord ska man ta vara på!


peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: