EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-03-17
21:20:12

Vilken härlig dag babappabaa

Har bara haft föreläsning på eftermiddagen idag....alltså mellan ett och tre. Det var så skönt att gå till skolan i strålande solsken. Idag pratade Ulf om intressanta saker:) det var om vågor idag med och det var mest Rossby vågor som han talade om och skillnade mellan dessa och Kelvin vågor. Han berättade även att det finns vågor som går under ytan...som inte syns ytan. Det var intressant och det sista var om tsunamis och vi fick se en numerisk modell över tsunamin i asien 2004, vilket var väldigt intressant.

Det mest intressanta med tsunamis var att den här förskjutningen, eller hur jag ska uttrycka mig, som uppstod låg betydligt närmare Thailand än Sri Lanka, men ändå nådde vågen Sri Lanka först. Det tog cirka en och enhalv timme innan den kom till Phuket. Och förskjutningen som uppstod ar 90 mil lång och det var 15 meters skillnad mellan planen. Vet inte hur jag ska förklara men ajg tror de flesta vet hur jag menar.

Ulf är verkligen en jättebra lärare och människa. Han har så stor erfarenhet av detta och kan verkligen sin sak. Han är rolig...idag skulle han ladda hem ett program till sin iPhone så han skulle kunna sköta datorn från den...det gick inge bra. Han berättade också att han köpt en egen projektor....låter kanske inte så roligt...det är mer sättet han berättar det på som gör att det blir roligt. jaja...låter kanske inte kul osm jag sa...men det är det! Ulf är bäst!

Eftersom jag är ledig i morgon så åkte jag till Patrik efter skolan. Han stog så fint på perrongen när jag kom och det var mycket trevligt och han har färgat håret och han blev jättesnygg! Och nu när jag är här så kan jag se tv om jag vill och jag har sett ett program av  "Den Rätte För Rosing".  Det var underhållande...men helt stört. Trodde hon ville ha en man. Det bästa är att ingen av de killar som är där är väl nå vidare manlig om man rättar sig efter vad hon beskrivit som manligt. Zappade och kollade på ByggMatte emellan åt....betydligt bättre:P Patrik kom iblan också vilket var det allra bästa! <3

Nu ska jag fortsätta med broderiet...Patrik är och tränar så jag är själv en timme eller nått :) Kolla på tv också :) 

hare gott

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: