EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-07-18
12:02:40

Lite Thetis och lite race och lite regn

I morse var jag stark! Kände mig pigg och glad och var fullt redo att ta emot den stormiga dagen :D  Men efter frukost landade jag i någon svacka och blev jättetrött. Att stå ute i regn och strom och diska är inget man har fina drömmar om och humöret  blir inte direkt bra av det. Men det börjar gå över nu... styrkan börjar komma tillbaka.

Idag är det fyra utfärder och det flyter på bra :D   elva utfärden går till Thetis... det funkar för det blåser ostlig vind så det är tydligen lugnt på den sidan...kanske att Janne ändrade när de väl kom ut, det vet ju inte jag än...men här utanför går det mycket vågor... men Thetis är ett vrak som finns här utanför Smögen. Det är en fiskebåt som sjönk p.g.a att den var överlastad men fisk engång och det var lite hårt väder... hon sjönk och ligger nu på 30 meters djup.  Jag dök på henne en gång förra året men då var det lite halvkass sikt men det var coolt ändå. Hoppas de får ett bra dyk idag :D


Så såg hon ut...  så ser hon inte ut nu.

Det är Smögen Offshore Race idag också... tjohoo vad roligt det är att kolla på dem i detta väder :D det är andra dagen idag och jag vet inte vad det är för klasser idag...men det har åkt förbi endel Jetski:s och gummibåtar... så något sånt blir det antagligen. Här på centret är det nästan första parket... banan går bara 100 meter här utanför...typ...kanske mer...mitt ögonmått kanske inte är det bästa :P

Det snurrar båtar väldigt nära grundet här utanför också...blir lite hoppig när man ser de åka där och nästan att man håller tummarna för att de går på...(det är åskådare alltså som kör där)

Regn, regn, regn....bara att bita ihop och se glad ut :D

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: